معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی مطرح کرد؛

انجام بازرسی‎های دوره‌ای و نظارت الکترونيکی بر قرارهای صادره

معاون دادستان کل کشور در امور بازرسی و نظارت گفت: در دادستانی کل کشور به دنبال تبديل نواقص احتمالی به محاسن هستيم.

انجام بازرسی‎های دوره‌ای و نظارت الکترونيکی بر قرارهای صادرهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور،  محمد فيروزی معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی در جلسه شورای مديران قضايی دادگستری کل استان اصفهان گفت: حکما و بزرگان دين و تمام حوزه ها بر احيای حق مظلوم و اجرای عدالت و برقراری نظم و امنيت عمومی اتفاق نظر داشته و دادستانها در خط مقدم اين مسئوليت خطير قرار دارند. 
 
وی با اشاره به اينکه برقراري نظم، آسايش و امنيت حول محور عدالت حاصل مي شود بيان داشت: دادستانها و قضات دادسراها با حفظ وحدت، قاطعانه با هنجارشکنان، متخلفان و قانون شکنان در چارچوب قانون برخورد کرده و زمينه ساز اجرای عدالت خواهند بود. 
 
فیروزی افزود: در اين راه با نيت خالص و کسب رضای خداوند و توسل به اهل بيت عليهم السلام بايد گام برداشت و همواره در اجرای وظايف خود را خادم مردم بدانيم. 
 
معاون دادستان کل کشور در امور بازرسی و نظارت، هدف از اينگونه بازرسی ها را ارتقای سطح کمی و کيفی عملکرد دادسراها برشمرد و تصريح کرد: در دادستانی کل کشور به دنبال تبديل نواقص احتمالی به محاسن هستيم و اين هدف را با انجام بازرسي های دوره ای به دادسراهای سراسر استانها و همچنين نظارت الکترونيکي قرارهای صادره محقق می کنیم.
 
اين مقام عالی قوه قضاييه تلاش در جهت اتخاذ تصميم و تدبير در کاهش جمعيت کيفری زندان و ساماندهی اجراي احکام و نظارت بر حسن احيای حقوق عامه را از ديگر وظايف و برنامه های اين دادستانی ياد کرد و نتايج حاصله از بازرسی هيئت بازرسين را از دادسراهای استان اصفهان در مجموع خوب و مثبت ارزيابی کرد و به بيان نقاط ضعف و قوت پرداخت. 
 
فيروزی در پايان تصريح کرد: تصميمات قضات در دادسراها باید مستند، مستدل و موجه باشد و دستور دادستان به ضابطان بايد مقيد به زمان، مکان و موضوع مشخص باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار