توزیع خدمات سلامت در بخش غیر دولتی به عدالت نزدیک نیست

رییس سیزدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی گفت: عدالت در سلامت از اهداف وزارت بهداشت است، اما توزیع خدمات سلامت در بخش غیر دولتی به عدالت نزدیک نیست و در طرح تحول باید این نکات را مد نظر قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رییس سیزدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی سراسر کشور در سیزدهمین همایش پزشکان عمومی سراسر کشور که صبح امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: در عرصه نظام سلامت، نظام پزشکی نیز سهم دارد و به فکر ارتقا و دانش پزشکان عمومی و مهارت‌های آنان بوده که باید همه متولیان نظام سلامت به فکر آن باشند.

وی ادامه داد: همزمان با شروع کار دولت یازدهم و ابلاغ سیاست‌های کلان نظام سلامت از سوی رهبری فرصتی برای ترمیم زخم‌های نظام سلامت ایجاد شد.

پیوندی ضمن تشکر از تلاش پزشکان عمومی و متولیان نظام سلامت در پیاده سازی طرح تحول سلامت، افزود: باید بازنگری و نقد منصفانه نسبت به نهادهای دولتی داشته باشیم و با حفظ تداوم انتقاد منصفانه سیاست‌های کلان نظام سلامت را اجرایی کنیم.

پیوندی گفت:‌ پزشکان عمومی از ارکان اصلی نظام سلامت بوده و نقش کلیدی در طرح تحول دارند و این موضوع باید از سوی وزارت بهداشت نهادینه شود.

وی گفت: ما باید بیمه کارآمد داشته باشیم تا نقش پیشگیری، تدبیر و طراحی سرفصل‌ها، نقاط کلیدی ارائه خدمت و توزیع ارائه خدمت را پیگیری کنیم.

رییس سیزدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی سراسر کشور افزود:‌ پزشکان عمومی با توجه به سیطره و احاطه ارائه خدمت اعم از اهمیت در پیشگیری، توزیع مصرف دارو، توزیع عادلانه نظام سلامت و غیره نقش کلیدی دارند، اما در بخش توزیع خدمات سلامت برخی از همکاران بسیار پرکار و برخی فرصت ارائه خدمت ندارند و ما باید با طراحی برخی برنامه‌ها عدالت را در ارائه خدمات در بخش دولتی و غیر دولتی شاهد باشیم.

بالغ بر 40 درصد جوامع پزشکی کشور در تهران هستند 
علی اصغرپیوندی از اعضا هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کشور در سیزدهمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی کشور گفت: وزارت بهداشت باید پاسخ منطقی برای ارتقا پزشکان عمومی داشته باشد و اگر پزشکان عمومی بنابر صلاحدید در سطح عمومی باقی بمانند باید در سطح مادی ومعنوی ارتقا پیدا کنند و با آموزش مداوم  نقش مهمی را با انگیزه بیشتر ایفا کنند.

پیوندی یادآور شد: زخمی که رسانه ها برای جامعه پزشکی ایجاد کرده اند همه ما را آزرده خاطر کرده است اما پزشکان کشور، در نظام سلامت رسانه ای در جهت ارتقا سلامت مردم و تحکیم روابط مردم و پزشکان می کوشند.

وی در پایان ابراز داشت: در ماجرای فوت "کیارستمی" شاهد حرکت با متانت جامعه پزشکی بودیم اما اگر دیگران در این حریم مقدس وارد شوند و با تهمت ناروا و غیر عادلانه جامعه پزشکی را تحت تاثیر قرار دهند، در مجاری قانون با آنها برخورد می شود. محوریت حرکت پزشکان در نظر گرفتن حرکات منصفانه و اخلاق حرفه‌ای است و امیدواریم با هدایت نظام سلامت و مردم در فضای آرام و صمیمی شاهد ارتقا نظام سلامت باشیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار