تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از تغییرات مدیریتی تئاترشهر تا گمانه‌زنی‌ها برای مدیریت تالار وحدت

هفته گذشته، پیمان شریعتی به عنوان مدیر جدید مجموعه فرهنگی تئاترشهر انتخاب و زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر مدیر تالار وحدت هم شنیده شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسته «تئاتر در هفته» این بار از آخرین اخبار و اتفاقات حوزه تئاتر در هفته اول مرداد ماه می گوید:

*اتفاق مهمی که در این هفته روی داده و از دل خانه تئاتر شنیده شد، تغییر در مدیریت این مجموعه و جایگزینی پیمان شریعتی به جای پریسا مقتدی است که باید منتظر ماند و دید او برای این مرکز فرهنگی مهم چه می‌کند.
 
*در حالی که چندی پیش مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی تغییر کرد و بهرام جمالی جای خود را به علی اکبر صفی پور داد، حال خبرها حاکی از آن است که تا چندی دیگر مدیریت تالار وحدت از زیرمجموعه‌های این بنیاد نیز تغییر می‌کند و رضا سعیدی پور که به عنوان مدیر مجموعه تالار وحدت چند سالی است در این مجموعه فعالیت می کند، جای خودش را به فرد دیگری می‌دهد. حدس و گمانه زنی ها به سمت مدیریت سابق تئاتر شهر رفته و تا مشخص شدن آن چیزی نمانده است.

*سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به تغییراتی که در این دوره از جشنواره اعمال شده است، اعلام کرد بخش تولیدات تازه های تئاتر جشنواره حذف شده است. از طرفی در بخش پذیرش هنرمندان، حجم آثار بخش شهرستان افزایش یافته است که جای خوشحالی دارد.
 
* این روزها گفتن الفاظ رکیک در دیالوگ‌های هنرمندان در نمایش های تئاتر بیشتر شده و گویا هیچ‌کس هم نظارتی بر آن ندارد؛ حتی وزیر ازشاد هم طی مصاحبه ای بیان کرده بود که این ادعای شماست و من اصلا چنین چیزی نمی‌بینم! با این اوصاف اگر بنا بر این حرف باشد، فقط تماشاگران هستند که این الفاظ را می شنوند و صدایش حتی به گوش مسئولان هم نمی‌رسد!

*نمایش «شمس پرنده» به کارگردانی پری صابری، دوباره روی صحنه تئاتر می رود و از 14 مرداد آماده میزبانی از مخاطبان خود خواهد شد. در این اثرکه هیچ تغییری در متن روی نداده است، بازیگرانی چون محمد حاتمی (بازیگر نقش مولانا)، سیروس اسنقی (بازیگر نقش شمس) حضور دارند.
 
 *نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی برای بار چهارم و تنها با ۱۵ اجرای ویژه به تالار وحدت می رود. نمایش «سقراط» که لقب پربیننده ترین تئاتر کشور را طی سال های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ یدک می‌کشد، برای شهریور ۹۵ برای اجرا آماده می شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار