در اعتراض به تشکیل شورای عالی مدیریت یمن؛

هیئت سعودی مذاکرات صلح یمن را ترک کرد

هیئت رژیم سعودی در واکنش به تشکیل شورای عالی مدیریت یمن به وسیله انصارالله مذاکرات صلح کویت را ترک کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الرای کویت، هیئت رژیم سعودی در واکنش به تشکیل شورای عالی مدیریت یمن به وسیله انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به ریاست "علی عبدالله صالح"، رییس جمهور پیشین این کشور، گفت و گو های جاری صلح در کویت را ترک کرد.

بر این اساس، "عبدالعزیز جباری" -- معاون رییس هیات سعودی -- گفت هیئت سعودی روز یکشنبه کویت را ترک خواهد کرد و رایزنی ها تمدید نخواهد شد.

روزنامه "الرای" کویت به نقل از این مسئول یمنی گزارش داد، جباری این اقدام صالح و انصارالله را کودتا علیه دولت هادی دانست که از آن با نام "دولت قانونی" یمن یاد کرد!

همچنین "عبدالملک المخلافی" وزیر امور خارجه دولت "عبد ربه منصور هادی" نیز تشکیل این شورا را کودتا علیه به اصطلاح "دولت قانونی" یمن توصیف نمود.  

علی عبد الله صالح شخصا در مراسم امضای این توافق در صنعا حضور یافته بود. این توافق شامل تشکیل شورای سیاسی عالی متشکل از 10 عضو کنگره سراسری مردمی و انصار الله و هم پیمانانشان بوده و هدف از آن تلاش مشترک برای مقابله با ائتلاف عربی وابسته به آل سعود و اداره امور کشور در زمینه های امنیتی، اقتصادی، اداری، اجتماعی، سیاسی، نظامی و غیره است.  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
سزای ال سعود پلید موشک باران است . به انتقام خون مردم بی گناه و بی دفاع یمن کاخ های ستم ال سعود در ریاض باید نابود شوند .
آخرین اخبار