اروگوئه ریاست دوره ای مرکوسور را به ونزوئلا واگذار کرد

اروگوئه پس از 6 ماه ریاست دوره ای بازار مشترک جنوبی موسوم به «مرکوسور» را به ونزوئلا واگذار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، وزارت امور خارجه اروگوئه روز جمعه به طور رسمی به متحدان خود در مرکوسور اطلاع داد که ریاست دوره ای کشورش به پایان رسیده و با ارائه گزارشی مفصل از عملکرد خود به عنوان رهبر این سازمان منطقه ای، ریاست آن را به ونزوئلا انتقال داد.

دولت «تاباره وازکز» در بیانیه رسمی خود همچنین به ونزوئلا به عنوان جانشین خود در ریاست این سازمان اشاره و تاکید کرد که این اقدام بر اساس پیمان «اورو پرتو» است که ریاست دوره ای مرکوسور به مدت 6 ماه و بر اساس حروف الفبای لاتین تعیین می شود.

هر چند که انتقال قدرت در این سازمان به صورت خودکار انجام می شود اما این بار برزیل، آرژانتین و پاراگوئه با تاکید بر این نکته که ونزوئلا غرق در یک بحران سیاسی است، مخالفت خود را در زمینه واگذاری قدرت به این کشور ابراز کردند.

این در حالی است که دولت «نیکلاس مادورو» مخالفت این کشورها را 'یک حمله از سوی راستگرایان ضد دموکراتیک' مرکوسور و اقدامی در چارچوب مانورهای منطقه ای برای سرنگونی حزب دولت ونزوئلا نامید.

«میشل تمر» رئیس جمهوری موقت برزیل روز جمعه در جمع خبرنگاران خارجی گفت که مخالف با ریاست دوره ای مرکوسور از سوی ونزوئلا نیست اما تاکید کرد که ونزوئلا برای ریاست این سازمان باید به شرایطی عمل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار