کشاورزی در هفته ای که گذشت،

دلالان بازار شیر از میدان به در شدند/ شیرینی شکر به کام دلالان به ضرر مصرف کنندگان

اجرای طرح صندوق حمایت از زنجیره شیر، حذف واسطه های زائد و شفاف سازی مراحل تولید تا عرضه محصول به مشتری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش 10 درصدی تولید برنج تا شیرینی شکر به کام دلالان از مهم ترین رویدادهای کشاورزی در هفته ای که گذشت؛


نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی، تولید برنج با افزایش 10 درصدی از دو میلیون و 100 هزار تن به مرز 2 میلیون و 300 هزار تن خواهد رسید.


رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی گفت: با توجه به عدم همخوانی عرضه و تقاضا لازم است که دولت با تخصیص یارانه در کوتاه مدت به کمک دامداران و مصرف کنندگان بیاید.


مدیر کل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت:امسال از سطح بارور باغات انار یک میلیون و 100 هزار تن محصول تولید می شود که در مقایسه با سال گذشته 5 درصد افزایش یافته است.


رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح صندوق حمایت از زنجیره شیر، حذف واسطه های زائد و شفاف سازی مراحل تولید تا عرضه محصول به مشتری را به همراه خواهد داشت.


دبیر انجمن خرما گفت: طی 15 سال گذشته عدم برنامه ریزی های دولت از جمله دلایل اصلی کاهش تولید در نخلستان های کشور است.


چندی است که ماجرای نایاب شدن شکر و ایجاد دلال بازی و واسطه گری در عرضه این محصول، سبب بهم ریختگی بازار و نارضایتی مردم شده است.

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: بهای برگ سبز چایکاران تا 15 اردیبهشت ماه به طور کامل پرداخت شده و از آن زمان دیگر مبلغی به کشاورزان داده نشده است.


طی چند سال اخیر با افزایش واردات ماهیان بی کیفیت تیلاپیا به کشور، آسیب جدی به تولیدکنندگان ماهیان قزل آلا وارد شده است.


رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: خیار گلخانه ای و بوته ای با افزایش و خربزه مشهدی با کاهش 50 درصدی در بازار روبرو شدند.

امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده 8 هزار و 500 تومان و هر کیلو شقه بدون دنبه 31 هزار و 500 تومان به مشتری عرضه می شود.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات گفت:فرهنگ سازی در راستای خودداری از خرید میوه های ممنوعه خارجی در بازار بهترین راه مقابله با این امر است.


رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ گفت:هفته گذشته صندوق تضمینی قارچ با سرمایه 20 میلیارد تومانی افتتاح شده که این امرمی تواند مزایایی برای تولیدکنندگان را در بر داشته باشد.


رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: طی چند روز گذشته محموله های وارداتی موز اوکراین پشت مرزهای ایران و ترکیه مانده که همین امر منجر به ترافیک سنگین پشت مرزهای دو کشور شده است.


انتهای پیام/







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار