60 درصد فارغ التحصیلان در رشته متناسب با استعداد خود تحصیل نمی کنند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجبار نکردن دانش آموزان به رشته ی خاصی در مدارس سطح کشور خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت :هدایت تحصیلی ترکیبی از دو عامل انتخاب و امکانات است،بنابراین بر اساس قوانین موجود دانش آموزان بر اساس چهار عامل، هدایت تحصیلی می شوند که می توان به استعداد، علاقه، امکانات و نیاز کشور اشاره کرد. 

زرافشان افزود :آن چیزی که در برگه هدایت تحصیلی به عنوان اولویت ها به دانش آموزان داده می شود،عملا بر اساس آزمون ها و تست های مشاوره ای است که از آنها گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش های آموزش عالی کشور، ۶۰ درصد فارغ التحصیلان، در رشته ی تحصیلی مناسب خود تحصیل نمی کنند و این نشان دهنده آن است که هدایت تحصیلی به خوبی انجام نشده و استعداد های دانش آموزان مورد ارزیابی صحیح قرار نگرفته است. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت :برگه ی هدایت تحصیلی ترکیبی است از عملکرد دانش آموزان (آن هم نه معدل نهایی بلکه نمره کتبی دروس) به همراه امکانات و نیاز هایی که ما به همراه داریم همچنین بازتابی به وجود آمده که آموزش و پرورش دانش آموزان را به اجبار به هنرستان می‌فرستد، این در حالی است که ما در این مقطع بیش از ۳۹درصد ظرفیت نداریم و هیچ دانش آموزی به اجبار به هیچ رشته ای فرستاده نمی شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار