فرودگاه مرموز و خطرناک کریس رونالدو

فرودگاه کریس بین کوه و دریا واقع شده و وزیدن بادهای شدید آن را مرموز و خطرناک کرده است.

فرودگاه مرموز کریس رونالدو
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ كريستيانو رونالدو اين روزها تقريباً همه جا ديده مي‌شود‌؛ از بالابردن جام قهرماني در رقابت‌هاي يورو گرفته تا آفتاب گرفتن در سواحل ايبيزيا. با اين حال علاوه بر مستطيل سبز و ساحل، او كارهاي تجاري‌‌اش را با سرعت خيره‌كننده‌اي پيش مي‌برد.

همين چند وقت پيش بود كه اولين هتل از مجموعه هتل‌هاي كريس تحت عنوان هتل‌هاي پستانا CR7 راه‌اندازي شد‌؛ اولين شعبه در فونچال، زادگاهش و دومين شعبه هم در ليسبون افتتاح شد. مادريد و نيويورك هم دو شهر ديگري هستند كه مجموعه هتل‌هاي كريس رونالدو به زودي در آنجا افتتاح خواهند شد.

البته تنها خبر خوب براي رونالدو، خبر افتتاح هتل‌هايش در پرتغال نبود بلكه با ورود او به ماديرا، جايي كه در آنجا متولد شده، اتفاق ديگري هم رخ داد و ميگوئل البوكوئركه، رئيس اين منطقه جزيره‌اي، فرودگاه بين‌المللي ماديرا را دستخوش تغيير و تحول كرد‌؛ البته نه زيرساخت اين فرودگاه را بلكه فقط نام اين فرودگاه را از فرودگاه بين‌المللي ماديرا به فرودگاه «كريستيانو رونالدو» تغيير داد.

فرودگاه خطرناك كريس
اتفاقاً همين نامگذاري بود كه توجه بسياري از رسانه‌هاي دنيا را به اين محل جلب كرد‌؛ جايي كه در 16 كيلومتري فونچال، جت شخصي كريس فرود آمده، يكي از 10 فرودگاه خطرناك جهان است كه پيش‌تر حوادث اسفناكي هم در آن رخ داده. تاريخ راه‌اندازي اين فرودگاه مربوط به سال 1921 است ولي تا سال 1964 هيچ هواپيماي مسافربري به آن تردد نكرد‌؛ اولين بار سال 1964 بود كه 80 مسافر با هواپيما وارد اين فرودگاه شدند و از همان موقع بود كه خلبان‌ها فهميدند كار سختي براي فرود آمدن در اين محل دارند. عمده‌ترين مشكلي كه اين فرودگاه در سال‌هاي نخست داشت اين بود كه باند آن بسيار كوتاه و 1600 متر بود! نزديك به 20 سال بعد تازه تصميم بر آن گرفته شد كه طول باند پرواز فرودگاه ماديرا 200 متر افزايش پيدا كند. البته از آنجا كه اين مسافت هم براي نشستن و بلندشدن هواپيما، مسافت تقريباً كمي بود رفته‌رفته به طول باند اضافه شد تا اين‌كه سرانجام سال 2000 با انجام برنامه‌ريزي‌هاي مختلف طول باند اين فرودگاه به 2781 متر رسيد. شايد تنها نكته مثبت فرودگاه فعلي كريس رونالدو اين باشد كه 180 پايه بتوني بالاتر از سطح دريا كار گذاشتند تا بتوانند به طول مسير باند پرواز، اضافه كنند‌؛ پايه‌هايي كه بعداً در زمره زيباترين سازه‌هاي به كار رفته در فرودگاه‌هاي مختلف تبديل شد.

وقتي باد وحشتناك مي‌شود
موردي كه اين فرودگاه را وحشتناك جلوه مي‌دهد موقعيت آن است‌؛ فرودگاه كريس بين كوه و دريا واقع شده و وزيدن بادهاي شديد مانع از اين مي‌شود كه خلبان بتواند به راحتي هواپيمايش را به زمين بنشاند. در واقع هر مسافري بايد دلهره لحظه فرود در فرودگاه كريس رونالدو را به جان بخرد چون هواپيما چنان تكان‌هاي شديدي مي‌خورد كه بعضاً خلبان‌ها مجبور مي‌شوند چندبار ارتفاع را كم و زياد كنند تا روي باند فرود بيايند. همان‌طور كه در باركد مشخص است با وجود اين‌كه خلبان‌هاي خبره‌اي به فرودگاه كريس سفر مي‌كنند باز هم فرودهاي وحشتناكي در اين فرودگاه دارند.

روزي كه خيلي‌ها مردند
19 نوامبر 1977 بوئينگ 727 قصد داشت در ماديرا به زمين بنشيند. با توجه به بارندگي و البته باد شديدي كه در حال وزيدن بود خلبان ديد كافي براي نشستن روي باند پرواز با آن طول كم را نداشت‌؛ حاصل تكان‌هاي شديد، فرود بدي شد و در نهايت 131 نفر جان خودشان را از دست دادند. اگرچه اين تنها حادثه فرودگاه سابق ماديرا و كنوني كريس رونالدو نبود ولي همان حادثه تلخ باعث شد مسئولان پرتغالي به اين فكر بيفتند هر طور شده به طول باند اين فرودگاه اضافه كنند.

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
دمت گرم کریس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
خدارو شکر فرودگاههای خودمون بهتر است الحمدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
با بازی فوتبال به کجا رسیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
خدا بهش بیشتر بده