در سفر به اسلوونی؛

بی توجهی پوتین به تنش ها با غرب/ ادای احترام رییس جمهور روسیه به کشته شدگان جنگ جهانی اول

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در اسلوونی هیچ اشاره ای به تنش های کنونی مسکو با غرب نکرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهور روسیه -- در حالی روز شنبه وارد اسلوونی شد که در سخنرانی خود به تنش‌های کنونی کشورش با غرب کوچکترین اشاره‌ای نکرد.

بر این اساس، سفر پوتین به اسلوونی با شرکت وی در مراسم ادای احترام به صدها تن از اسرای جنگی روسیه در جنگ جهانی اول که در حین ساخت گذرگاه ورسیک برای ارتش امپراتوری اتریش - مجارستان در سال 1916 میلادی جان خود را از دست دادند، آغاز شد.

پوتین بعد از این مراسم، به گورستان مرکزی شهری لوبلیانا پایتخت اسلوونی رفت تا در مراسم افتتاحیه بنای یابود سربازان روس که طی دو جنگ جهانی در خاک اسلوونی کشته شدند، شرکت کند. 

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در این مراسم گفت: این بنای جدید بازتابی از اصول مشترک ماست که بر اساس آنها هر گونه تلاش برای تغییر و بازنویسی تاریخ یا توجیه جنایاتی که میلیون‌ها نفر را به کام مرگ فرستاد، غیرقابل قبول است.

این سومین سفر پوتین به اسلوونی از سال 2000 میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

سفر کنونی پوتین به اسلوونی پس از عزیمت وی به یونان و فنلاند صورت می‌گیرد. این در حالی است که این سفرها زیر سایه تنش‌های روسیه و کشورهای غربی بر سر اوکراین و سوریه قرار گرفته است.

این سفر نشان دهنده تلاش روسیه برای حفظ روابط با اسلوونی به عنوان یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار