جزییات جنایت "یاکوزا"های ایران در کشور ژاپن/ آخرین عضو گروه در تهران دستگیر شد+عکس

یکی از اعضای باند یاکوزا که در ژاپن مرتکب جنایت شده بود؛ در تهران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فردی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران و طرح شکایتی در خصوص قتل برادرش عنوان کرد که برادرش بنام میلاد در کشور ژاپن به قتل رسیده است. 

پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ: 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

جزییات

اظهارات شاکی پرونده : 
شاکی پرونده پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "برادرم بنام "میلاد" ( متولد 1366 ) مدت شش سال است که به کشور ژاپن رفته و اقامت آن کشور را اخذ نموده و هر از چندگاهی با ما تماس می گرفت تا اینکه در ساعت 23:00 ، بیست و هشتم آذر ماه سال گذشته ، یکی از دوستان برادرم با من تماس گرفت و عنوان داشت : "برادرت ( میلاد ) طی یک درگیری به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است"  که گزارش کامل صحنه قتل برادرم در اخبار و تلویزیون آن کشور ( ژاپن ) نیز پخش شده است " . 

مشخص شدن علت مرگ : 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، هماهنگی های لازم از طریق پلیس بین الملل و وزارت امور خارجه  انجام و جسد مقتول به ایران منتقل و به خانواده اش تحویل داده شد . 

همزمان با انتقال جسد مقتول به تهران و برابر اعلام پلیس ژاپن به وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل مشخص شد که مقتول در درگیری با اراذل و اوباش موسوم به "یاکوزا" و بر اثر جراحات شدید ناشی از ضربات متعدد شمشیر به قتل رسیده است . 

جزییات

فعالیت غیرقانونی در زمینه خرید و فروش موادمخدر : 
در ادامه تحقیقات مشخص شد که مقتول بهمراه تعدادی از اتباع سایر کشورها و همچنین دو تن از اتباع ایرانی در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت داشته و در این خصوص با گروه دیگری از فروشندگان موادمخدر دچار اختلاف و درگیری بوده است . 

دستگیری چهار متهم پرونده قتل : 
در ادامه پیگیری پرونده از سوی پلیس بین الملل در کشور ژاپن ، چهار عامل جنایت بنام های "رسول" ( 31 ساله ) ، "حسین" ( 30 ساله ) ، "مجید" ( 32 ساله ) و "وحید" ( 31 ساله ) شناسایی و تحت تعقیب قضایی – پلیسی قرار گرفتند که نهایتا دو تن از متهمین بنام های "وحید" و "مجید" توسط پلیس کشور ژاپن دستگیر شدند ؛ در ادامه اقدامات پلیسی جهت دستگیری دو متهم دیگر پرونده ، از سوی پلیس ژاپن به پلیس بین الملل اعلام شد که دو متهم دیگر پرونده بنام های "رسول" و "حسین" تنها پس از گذشت چند ساعت از ارتکاب جنایت ، از کشور ژاپن خارج شده و رسول به ایران و حسین به کشور ایتالیا متواری شده اند . 

با توجه به متواری شدن احدی از متهمین ( حسین ) به کشور ایتالیا ، هماهنگی های لازم از طریق پلیس بین الملل انجام و سومین متهم پرونده در کشور ایتالیا دستگیر می شود ؛ آخرین متهم پرونده بنام "رسول" نیز که پس از ورود غیرقانونی به ایران ، زندگی مخفیانه ای را آغاز کرده بود ، در آخرین مخفیگاهش در شهرستان تنکابن شناسایی ، روز پنجشنبه هفته گذشته دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود .

جزییات

اعترافات رسول : 
رسول پس از انتقال به اداره دهم ویژه قتل صراحتا به مشارکت در قتل مقتول اعتراف و عنوان داشت : " من به مدت 11 سال است که در کشور ژاپن در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارم تا اینکه من و شرکایم جهت گسترش فعالیت خود اقدام به خرید یک خط تلفن گوشی تلفن همراه از مقتول به مبلغ 4 میلیارد تومان کردیم که خریداران موادمخدر برای خرید مواد با آن تماس می گرفتند ؛ پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه ی کم شدن تعداد تماس های گوشی ( تعداد خریداران موادمخدر ) شدیم ! که با پیگیری موضوع مشخص شد مقتول با تعدادی از خریداران تماس گرفته و شماره جدیدش را به آنها داده و این خریداران دیگر برای خرید مواد با شماره خریداری شده توسط من و شرکایم تماس نمی گرفتند . در چندین نوبت به مقتول اخطار کردیم که از این کار دست بردارد و یا پول خط را بازپس بدهد اما او زیر بار نمی رفت " .

رسول در خصوص روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت : "به بهانه خرید مواد - از طریق تعدادی از خریداران مواد - با مقتول قرار ملاقات گذاشتیم ؛ زمانیکه مقتول بر سر قرار حاضر شد و با ما روبرو شد ، به سرعت اقدام به فرار کرد و ما نیز با دو دستگاه خودرو سواری به تعقیب او پرداختیم ؛ با ایجاد تصادف عمدی ، ماشین میلاد را از جاده اصلی خارج کردیم و میلاد مجبور به توقف در حاشیه خاکی جاده شد . قبل از آنکه میلاد موفق به پیاده شدن از ماشین شود ، من و شرکایم ( سه متهم دیگر پرونده ) به سمت ماشین حمله ور شدیم که میلاد به سمت ما شمشیر و اسلحه کمری کشید ؛ با شمشیر ضربه ای به دست میلاد زدیم که باعث شد تا اسلحه از دستش جدا شود ؛ نهایتا طی یک درگیری ، هر کدام از ما چهار نفر با ضربات متعدد شمشیر و چوب به سمت میلاد حمله ور شده و پس از ارتکاب جنایت هر چهار نفر از محل متواری شدیم " . 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در حال حاضر سه متهم پرونده در اختیار پلیس ژاپن قرار دارند که با توجه به تابعیت ایرانی متهمین ، اقدامات قانونی جهت تحویل گرفتن این سه متهم در حال پیگیری است و چهارمین متهم پرونده نیز با قرار بازداشت قانونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد " . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
ابروی هرچی ایرانیوبردن جنایتکارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
هر چي قانون ميگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
اعدام
آخرین اخبار