تقابل های هفته دوم لیگ برتر فوتبال؛

رسول و 6 تفنگدارش به تیم فراز رسیدند / انصاری در اندیشه ذوب کردن فولاد

در هفته دوم لیگ برتر، 21 بازیکن و چهار سرمربی به مصاف تیم های قبلی خود می روند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین هفته از رقابت های لیگ برتر شانزدهم، امروز و فردا با برگزاری هشت دیدار  برگزار می شود.
 
در این هفته هم شاهد تقابل بازیکنان و مربیان زیادی با تیم های قبلی خود هستیم به گونه ای که 21 بازیکن و 4 سرمربی به مصاف تیم های قبلی خود می روند.
 
در این میان دربی تبریز که به مصاف دو تیم ماشین سازی و گسترش فولاد مربوط می شود  با تقابل هفت بازیکن و یک سرمربی از این لحاظ رکورددار هفته دوم است این در حالیست که در 2 دیدار استقلال خوزستان - استقلال تهران و پرسپولیس - فولاد، تنها یک رویارویی اینچنینی را می بینیم.
 
در زیر با هم نگاهی می اندازیم به تقابل های هفته دوم.
 
ماشین سازی _ گسترش فولاد
 
6 بازیکن ماشین سازی و همچنین سرمربی این تیم، سابقه فعالیت در تیم رقیب همشهری را دارند که بیشتر آن ها بین سال های 1391 تا 1394 بوده است.
 
سامان نریمان جهان در مدت زمان حضورش در گسترش ، آمار 59 بازی و 9 گل را به ثبت رساند.
 
سعید مهدی پور مدافع میانی سبزهای تبریز در 45 بازی برای گسترش، بک گل به ثمر رسانده است.
 
احمد امیر کامدار هافبک سخت کوش ماشینی ها هم طی 2 فصل بازی برای آبی و زردها، 44 بار به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند.
 
مهدی قریشی دیگر دفاع وسط ماشین سازی سابقه انجام 34 بازی و زدن پنج گل برای گسترش را در کارنامه دارد.
 
مهدی اسلامی دروازه بان دوم سبزها هم بین سال های 1391 تا 1394، 33 بار وظیفه حراست از دروازه گسترش را به عهده داشته است.
 
سعید دقیقی مهاجم باسابقه فوتبال کشورمان هم در نیم فصل نخست لیگ پانزدهم، 9 بازی برای گسترش انجام داد و 2 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان این تیم شد.
 
رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی هم در فصل حضور روی نیمکت گسترش، آمار موفقی را به جا گذاشت. به گونه ای که این تیم را برای نخستین بار به لیگ برتر آورد و در سال دوم سرمربی گری اش در این تیم با نفراتی جوان، سهمیه دوم تبریز را در بالاترین سطح فوتبال کشور حفظ کرد.
 
در سوی مقابل یوسف سیدی مهاجم جوان گسترش تنها بازیکن این تیم است که سابقه بازی در جمع سبزهای تبریز را دارد. وی در نیم فصل دوم فصل 1394.95 لیگ دسته اول، آمار 10 بازی و 2 گل را برای شاگردان خطیبی ثبت کرد و یکی از عوامل صعود این تیم به لیگ برتر لقب گرفت.
 
پیکان_ صبا
 
امیرحسین صادقی و ابوالفضل ابراهیمی 2 بازیکن کنونی پیکان، سابقه بازی برای قمی ها را دارند.
 
ابراهیمی هافبک خوش اخلاق و قزوینی پیکان، بین سال های 1391 تا 1395، در 117 بازی چهار گل برای صبا به ثمر رساند و در لیگ پانزدهم بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو بست.
 
امیرحسین صادقی هم در لیگ پانزدهم، آمار 28 بازی و سه گل را در جمع قمی ها به جا گذاشت.
 
مجید جلالی سرمربی پیکان هم پیش از انتقال صبا به قم و در زمانی که این تیم با نام صباباتری تهران فعالیت می کرد، حدود یک سال هدایت صبا را به عهده داشت و با این تیم به قهرمانی جام حذفی 1383.84 و سوپرجام سال 1384 ایران رسید.
 
در سوی مقابل حمیدرضا دیو سالار مدافع چپ پای صبا، در 3/5 فصل حضور در جمع خودروسازان، 79 بار به میدان رفت و 2 گل به ثمر رساند.
 
صمد مرفاوی سرمربی صبا هم در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم هدایت پیکان را به عهده گرفت و با این تیم به لیگ دسته یک سقوط کرد.
 
پدیده_ سیاه جامگان
 
در دربی مشهد شاهد تقابل سه بازیکن و یک سرمربی با تیم قبلی خود هستیم.
 
حسین زامهران هافبک ریزنقش پدیده در یک و نیم فصل حضور در جمع سیاه جامگانی ها، آمار 30 بازی و هشت گل را ثبت کرد.
 
کریم احمدی مدافع میانی این تیم هم در زمان حضور سیاه جامگان در لیگ یک، 19 بازی برای این تیم انجام داد و سه گل به ثمر  رساند.
 
رضا مهاجری سرمربی پدیده هم بین سال های 1390 تا 1394 هدایت مشکی و قرمز پوشان مشهد را در دست داشت و این تیم را از لیگ دسته دو به لیگ برتر آورد.
 
در آن سوی میدان حسین بادامکی هافبک کهنه کار فوتبال مشهد در لیگ پانزدهم، 27 بازی برای سفیدپوشان خراسان رضوی به میدان رفت و یک بار موفق به باز کردن دروازه حریفان این تیم شد.
 
ذوب آهن _ سایپا
 
وحید محمدزاده مدافع میانی سبزهای اصفهان، در یک و نیم فصل حضور در جمع نارنجی پوشان، آمار 31 بازی و 2 گل را به جا گذاشت.
 
همچنین مسعود حسن زاده امید اول این روزهای خط آتش سایپا، در لیگ سیزدهم و چهاردهم، 56 بازی برای ذوب آهن انجام داد و 17 گل به ثمر رساند. وی با ذوبی ها 2 قهرمانی جام حذفی را کسب کرد.
 
نفت _ سپاهان
 
احمد آل نعمه دفاع وسط کنونی نفت در لیگ نهم 29 بار برای سپاهان به میدان رفت و 2 بار موفق به باز کردن دروازه حریفان این تیم شد و با زردهای دیار نصف جهان به قهرمانی لیگ رسید.

رسول نویدکیا هافبک بازی ساز سپاهان هم در لیگ سیزدهم، آمار 29 بازی و 4 گل را بین زردهای تهران ثبت کرد.
 
صنعت نفت _ تراکتورسازی
 
فاخر تهامی هافبک جوان تراکتور به عنوان بازیکن سرباز از صنعت نفت به این تیم آمده است. وی در فصل گذشته لیگ دسته یک 12 بازی برای صنعت نفت انجام داد و 2 گل به ثمر رساند.
 
عقیل اعتمادی دروازه بان طلایی پوشان آبادانی هم در فصل 1390.91، 9 بار درون دروازه تراکتور قرار گرفت و با این تیم به نایب قهرمانی لیگ یازدهم رسید.
 
استقلال خوزستان - استقلال تهران
 
مهدی مومنی هافبک تاثیرگذار مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم، هشت بار برای آبی پوشان تهرانی به میدان رفت.
 
پرسپولیس. فولاد خوزستان
 
ساسان انصاری هافبک اهوازی پرسپولیس بین سال های 1389 تا 1395، آمار 125 بازی را برای سرخ پوشان اهوازی ثبت کرد و با این تیم قهرمانی لیگ سیزدهم را به دست آورد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار