وزارت علوم حامی برگزاری المپیادهای ورزشی دانشجویی

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان درباره پرداخت هزینه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویی خبر داد.

محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ظهور و حضور بهترین استعدادها در مسابقاتی همچون المپیاد و المپیک‌ها گفت: دانشگاه‌ها در طول سال برای برگزاری مسابقات درون دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی افزود: برای برگزاری هر فعالیتی به ویژه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بعنوان بالاترین سطح ورزش پهلوانی ملی، ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه به انضمام صرفه‌جویی در هزینه‌ها مد نظر قرار می گیرد.

پورکیانی بیان کرد: برای المپیادها عمدتا از امکانات و ظرفیت‌های دانشگاهی مانند فضاهای سرپوشیده و همچنین نیروهای داوطلبی که از بین خود دانشجویان انتخاب شدند، استفاده و برای بخش فنی مسابقات از فدراسیون‌های ورزشی و نیروهای حرفه‌ای موجود در دانشگاه‌ها کمک گرفته می شود.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: هزینه‌های برگزاری المپیاد علاوه بر بخش دانشجویی داوطلبانه آن، از طریق سهم بودجه‌ای که برای ورزش قهرمانی هر دانشگاه پیش بینی شده، پرداخت می شود.

وی درباره نحوه انتخاب شرکت کنندگان المپیادها یادآور شد: ابتدا دانشگاهها باید بصورت منطقه‌ای در رشته‌های اعلام شده حاضر شوند و سپس با کسب امتیاز و حدنصاب فنی، سهمیه شرکت در المپیک و یونیورسیاد را از آن خود کنند.

حمیدرضا طاهری مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این باره عنوان کرد: قطعا در بحث اجرایی این المپیادها طبق تفاهم نامه‌های مربوطه با وزارت علوم، کمک‌هایی را از جانب آنها داریم اما بیشترین هزینه (برای آماده سازی اماکن ورزشی و خوابگاه‌ها و غیره) از درآمد اختصاصی دانشگاه فردوسی مشهد پرداخت می شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار