وحدتی هلان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

نظام سلامت در چالش آسیب های جدی/بیمه سلامت مطالباتش را دریافت نکرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با بدهی دولت به بیمه سلامت و عدم پرداخت مطالباتشان، این سازمان در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش های پیش رو است.

نظام سلامت در چالش آسیب های جدی/بیمه سلامت مطالباتش را دریافت نکردمحمد وحدتی هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: دولت با عدم پرداخت بدهی به بیمه سلامت موجب شد تا این سازمان با چالش های کمبود اعتبار و آسیب های جدی در بخش  تعهدات رو به رو شود.

وی تصریح کرد: حتی در هنگام بررسی برای تخصیص بودجه به این سازمان، مشکلات و مطالبات این حوزه در نظر گرفته نشد به گونه ای که تزریق اعتبار سال جاری نیز به تناسب تعهدات و هزینه های بخش درمانی نبوده است.

وحدتی هلان ادامه داد: این در حالی است که برای ارائه خدمات درمانی مطلوب، نیازمند به تقویت بیمه ها هستیم تا اهداف طرح تحول سلامت را با همت و پشتیبانی سازمان های متولی و حمایتگر، به درستی اجرا کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر بیمه سلامت در انتظار دریافت مطالبات خود از دولت، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید است تا بتواند خود نیز بدهی مراکز درمانی را پرداخت کند.

وحدتی هلان گفت: امیدواریم در سال جاری، دولت و سازمان های بدهکار برای پرداخت بدهی خود هر چه سریعتر اقدام کنند، چرا که با رها کردن این سازمان، عمل به تعهدات این حوزه با شکست رو به رو خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار