شهرام شکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

این روزها موسیقی کشورمان نمونه خارجی ندارد/ از ارزش های فرهنگی‌مان دفاع می کنیم

موسیقی در کشورمان به حدی پیشرفت کرده که نه تنها نمونه خارجی ندارد بلکه نمونه های کپی برداری شده آن را در تولیدات خارجی می‌بینیم.

شهرام شکوهی خواننده پاپ در خصوص موسیقی پاپ این روزهای کشورمان به خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: موسیقی «پاپ» در بیست سال گذشته جایگاهی در کشورمان نداشت اما رفته رفته جای خودش را پیدا کرد و مورد اقبال مردم قرار گرفت. در موسیقی سنتی هم خوانندگان صاحب سبکی را در کشورمان داریم که به شدت روح و روان آدمی را صیقل می دهد. زمانی موسیقی پاپ در ایران به صورت کپی از موسیقی‌های خارجی تولید می شد اما امروزه شاهد موسیقی‌هایی هستیم که نمونه خارجی ندارد و به شدت بکر و جدید است و به هیچ عنوان نیازی به موسیقی که از خارج می آید، نداریم حتی به سطحی رسیدیم که خوانندگان خارج از کشور از تولیدات ما کپی برداری می کنند. محدودیت همیشه با بروز خلاقیت‌ها همراه بوده و این محدودیت ها باعث شد تا علاقه‌مندان به این حرفه مسیر های تازه ای را برای بروز استعدادهایشان پیدا کنند و امروزه ارتباط خوبی بین ارشاد و حوزه موسیقی ایجاد شده است.

وی درمورد اعتماد وزارت ارشاد اسلامی نسبت به حوزه موسیقی اظهار داشت: امروزه ارتباط خوبی بین وزارت ارشاد اسلامی و حوزه موسیقی ایجاد شده که ما به راحتی آثارمان را ارائه می دهیم و و تا به امروز نشده شعر و یا آهنگی را به وزارت ارشاد بدهم که با تایید روبرو نشود. برداشت هایی که نسبت به ممیزی های موجود در این حوزه می شود صحت ندارد، ما در این حوزه از ارزش های فرهنگی‌مان دفاع می کنیم. موسیقی در کشورمان روز به روز پیشرفت می کند و حمایتی بیشتر از حمایتی که در حال حاضر حاکم است را می طلبد.

خواننده ترانه «مدارا» در خصوص دلایل موفقیت خوانندگان داخلی کشورمان اظهار داشت: یکی از دلایل موفقیت خوانندگان کشورمان در جلب رضایت مردم، بومی بودن تمام عوامل سازنده یک اثر از شاعر، خواننده و موسیقی است که تماما برای مخاطبان همخوانی و همزبانی دارد. زمانی که یک خواننده در شعرش قصه ای را روایت می کند، به طور حتم هموطنانش به خوبی آن را درک می کنند؛ چون از یک فرهنگ و کشور هستند اما اگر خوانندگان دیگر کشورها بخواهند داستانی را روایت کنند، هیچ همذات‌پنداری بین خواننده و شنونده ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: موسیقی که در خارج از کشور تولید می شود، به دلیل گذشت سال‌ها و فاصله گرفتن از آن فرهنگ، دیگر همخوانی با حال و هوای داخل کشورمان ندارد. البته یک موجی سال پیش به راه افتاد و خوانندگان ایرانی در خارج، از ترانه سرا و آهنگسازان کشورمان استفاده کردند اما باز هم موفقیت‌ساز نبود چون باز هم نمی توانست شنونده را همراه کند.

شکوهی در مورد برگزاری کنسرت هایش در خارج از کشور تصریح کرد: باید فضا را برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور تقویت کنیم؛ چون ظرفیت های داخلی به شدت با ظرفیت های خارجی متفاوت است و این حضورها می تواند موسیقی کشورمان را به خارج از مرزها  معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: ما طی برنامه‌ای برای برگزاری کنسرت در خارج از کشور اقدام کردیم و قصد داریم آن را ادامه دهیم. امیدوارم این حرکت با این روندی که تا به امروز پیش رفته ادامه دار شود و به موفقیت های خوبی دست یابیم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار