معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهری خبر داد:

سردیس‌های برگزیده شعرای معاصر در گوشه و کنار شهر نصب می‌شوند

موسوی گفت: آثار برگزیده سمپوزیوم ساخت سردیس شعرای معاصر در پارک‌ها و محوطه‌های شهری نصب می‌شوند.

مجتبی موسوی، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهری در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سمپوزیوم ساخت سردیس شعرای معاصر که تا 11مرداد ادامه دارد، گفت: این رویدادی است که در این دوره به شعرای معاصر پرداخته و در ادوار بعد به بقیه رشته ها نیز خواهد پرداخت تا به وسیله آن بتوانیم  نقشی خوشایند و هر چند اندک را در راستای تجلیل از نام آوران عرصه هنر کشورمان ایفا کنیم.

وی افزود: قرار ما ابتدا مبنی بر ساخت سردیس 14 شاعر بود ولی چندی پیش یک شاعر دیگر نیز اضافه شد و به این طریق در مجموع سردیس 15 شاعر معاصر که شامل مهرداد اوستا، قیصر امین پور، سلمان هراتی، سید حسن حسینی، منوچهر آتشی، پروین اعتصامی، طاهره صفارزاده، حسین منزوی، میم.آزاد، شهریار، نیما، مهدی اخوان ثالث،  سهراب سپهری، مشفق کاشانی  و حمید سبزواری است، ساخته می شود.

موسوی اضافه کرد: این سمپوزیوم که با همکاری انجمن شاعران ایران برگزار شده  تا 11 مرداد ادامه دارد و 12 مرداد طی مراسمی  علاوه بر رونمایی از آثار از هنرمندان آن ها نیز تقدیر می شود. بعد از اتمام سمپوزیوم نیز سردیس هایی که قابلیت نصب دارند در محوطه نصب و تعدادی نیز برگزیده شده و در تعدادی از پارک ها قرار می گیرند.

این مسئول در ادامه راجع به سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی که هر ساله برپا می شود، گفت: مراحل و فرآیند اجرایی سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی را آغاز کرده ایم و جزئیات دیگر آن مثل داوری، چگونگی و زمان برگزاری اطلاع رسانی می شود.

وی همچینین درباره رویداد دیگری که توسط سازمان زیبا سازی شهرداری برگزار می شود خاطرنشان کرد: به جز فعالیت های دیواره نگاری و اجرای نقاشی هایی با موضوعات گوناگون در نقاط مختلف شهر، یکی از برنامه های مهم برگزاری چهارمین دوسالانه دیواره نگاری و فضای شهری است که بعد از افتتاح سمپوزیوم برپا می شود.







انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.