رئیس سازمان دارالقرآن کریم خبر داد:

طرح سنجش دانش قرآنی مردم اجرایی می‌شود

قره‌شیخ‌لو گفت: امیدوارم در سال‌های آینده فروش نرم‌افزارها و کتاب‌های قرآن غیرمجاز به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم در نشست خبری برنامه های آتی این سازمان که صبح امروز 11 مرداد برگزار شد، اظهار داشت: روز پنجشنبه این هفته افتتاحیه همایش استانی حافظان قرآن با مشارکت حدود 2 هزار شرکت کننده برگزار می‌شود، سال گذشته این همایش در مشهد برگزار شد که به لطف خدا بازخورد خوبی داشت.

وی افزود: سازمان دارالقرآن در استان‌های خراسان قم و تهران بیشترین حافظ را دارد.

قره‌شیخ‌لو در خصوص طرح استعدادهای قرآنی اظهار کرد: طرح استعدادهای قرآنی دومین برنامه سازمان دارالقرآن است که در آن حدود 100 نوجوان قرآنی مشارکت دارند. سال گذشته این طرح در پایتخت برگزار شد اما تصمیم داریم امسال آن را در همه استان‌ها اجرا  کنیم که از 25 مرداد آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در نظر داریم تمامی همایش‌هایمان را به صورت مردمی اجرا بکنیم و متکی به بودجه‌های دولتی نباشیم. البته در تلاش هستیم تا خیرین سراسر کشور بتوانند ما را در اجرای تمامی طرح‌ها یاری کنند.

قره‌شیخ‌لو در خصوص اعطای مدارک حفظ قرآن و داوری قرآن اظهار کرد: سازمان دارالقرآن 957 گواهینامه داوران تخصصی قرآن کریم صادر کرده است و مدارکی که به حافظان و داوران اعطا می‌‌شود در میان بیشتر ارگان‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی اعتبار دارد.

وی بیان کرد: قرار است در آینده نزدیک طرح سنجش دانش قرآنی مردم با مشارکت معاونت پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی اجرا شود، این طرح با یک جامعه آماری هزار و 200 نفری و با انجام پژوهش‌های علمی و ارائه پرسشنامه انجام می‌شود.    

قره‌شیخ‌لو در خصوص تمایل استان‌ها به مشارکت در حوزه‌های قرآنی گفت: با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که تمایل بیشتر استان‌ها پیش  از مشارکت در حوزه‌‌های حفظ  و تفسیر و مفاهیم معطوف به روخوانی است. بنابراین تلاش می کنیم سرمایه‌‌گذاری اصلی‌مان در حوزه‌هایی باشد که  کمتر مورد اقبال واقع شده است.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های سازمان دارالقرآن  که در ابتدای سال 95 اجرا شد، اظهار کرد: در ایام رجب حدود 3 هزار و 200 مجلس اعتکاف با حضور  280 هزار معتکف  برگزار شد. در ماه مبارک رمضان 818 پایگاه قرآنی در سراسر کشور جلسات جزخوانی قرآن کریم را برگزار کردند و همچنین 500 جلسه انس با قرآن با حضور پرشور اهل سنت تشکیل شد.

قره‌شیخ‌لو درباره مجوز چاپ و انتشار کتاب و نرم‌افزارهای قرآن کریم گفت: در نمایشگاه قرآن سال 95 حداقل مشکل را در فروش قرآن‌های بدون مجوز قانونی داشتیم و امیدوارم در سال‌های آینده فروش نرم‌افزارها و کتاب های قرآن غیرمجاز به صفر برسد.

وی در ادامه افزود: 5 جلد کتاب با عنوان زندگی با قرآن نوشته استاد بهرام‌پور جزو منابع درسی سازمان دارالقرآن کریم است که به تمامی مراکز کشور ارسال شده است.

قره‌شیخ‌لو در پایان در خصوص مشارکت سازمان دارالقرآن در طرح 1450  اضافه کرد: دارالقرآن کریم همه ساله در این طرح مشارکت جدی داشته است اما در سال جدید به دلیل مشکلاتی که در برگزاری این طرح وجود داشت شرایط برای مشارکت سازمان دارالقرآن فراهم نبود. با این حال تلاش می‌کنیم در بخش اطلاع‌رسانی و استفاده از استان‌ها برای حضور در این طرح مسئولان 1450 را یاری کنیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار