اهواز؛

جذب سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌های راه خوزستان

بهروز حسینی فرگفت: امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار خارجی، زیرساخت‌های استان مهم خوزستان که دروازه واردات و صادرات برای سایر استان‌ها هست را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در حاشیه نشستی که امروز، 11 مردادماه با حضور نمایندگانی از شرکت راه‌اهن دولتی چین به منظور بررسی نحوه مشارکت در پروژه آزادراه اهواز – ایذه – لردگان برگزار شد، گفت: با توجه به اظهار تمایل شرکت راه‌آهن دولتی چین به مشارکت در پروژه احداث آزادراه اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان و همچنین تجارب فاینانس با شرکت‌های چینی، احتمال توافق با این شرکت برای پروژه مذکور بالا است.

حسینی فر اظهار کرد: پس از توافق‌نامه برجام، کشور ایران مورد توجه شرکت‌های بزرگ دنیا قرار گرفت و هیأت‌هایی از کشورهای مختلف وارد کشور شدند که مایل به مشارکت در پروژه‌های ایران بودند.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها به حوزه راه اختصاص دارد که خوزستان با توجه به اهمیتی که در کشور دارد پروژه‌های خوبی در این زمینه تعریف کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون در استان پروژه‌هایی در خصوص احداث آزادراه‌ داریم که مطالعات آن انجام و آماده تحویل به سرمایه‌گذار و توافق با سرمایه‌گذار است که نشست امروز نیز به همین منظور برگزار شد.

وی عنوان کرد: برای پروژه آزادراه اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان با شرکت راه‌آهن دولتی چین وارد مذاکره شدیم و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار خارجی، زیرساخت‌های استان مهم خوزستان که دروازه واردات و صادرات برای سایر استان‌ها هست را ایجاد کنیم.

حسینی با اشاره به اهمیت خطوط ریلی و حمل و نقل با راه‌آهن در توسعه خوزستان خاطرنشان کرد: این امر مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و ان‌شاءالله در این زمینه اقدامات خوبی از سوی این وزارتخانه شاهد خواهیم بود و با تلاش مسئولین استانی مراحل راه‌اندازی پروژه‌ها با جدیت پیگیری ‌شوند.

وی گفت: حدود سه هفته گذشته شرکت آلمانی آسمن که تاکنون بیش از 10 هزار پروژه را در سراسر دنیا انجام داده، تمایل خود را برای مشارکت در پروژه‌های احداث آزادراه اعلام و ابراز کرده است. پروژه‌های آزادراهی استان برای جذب سرمایه‌گذار در معرض نمایش گذاشته می‌شوند و سپس شرکت‌هایی که دارای تمایل و آمادگی بیشتر هستند، امکان فاینانس راحت‌تری دارند و تأمین منابع مالی پروژه را به راحتی می‌توانند انجام دهند، برای مشارکت در پروژه‌ها در اولویت قرار می‌گیرند.

 مشاور سرمایه‌گذاری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: شرکت راه‌آهن دولتی چین علاوه بر پروژه‌های بخش راه‌آهن پروژه‌های مختلفی در حوزه راه،‌ فرودگاه و تأسیسات مختلف ساختمانی در سراسر دنیا اجرا کرده است و از نظر اجرایی توانایی بالایی دارد و با توجه به تجارب فاینانس خوزستان با شرکت‌های چینی، احتمال توافق با این شرکت در اجرای پروژه احداث آزادراه اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان زیاد است.

حسینی گفت: سنگ آهن مورد نیاز کارخانه‌های فولاد در خوزستان از مسیر اهواز – اصفهان تأمین می‌شود که بیش از پیش اهمیت احداث آزادراه اهواز – اصفهان را روشن می‌کند. این آزادراه باعث اتصال خلیج فارس به مرکز کشور می‌شود و همچنین از نظر گردشگری دارای توجیه بسیار زیاد اقتصادی است.

وی اظهار کرد: ان‌شاءالله هر چه سریعتر شرکت راه‌آهن دولتی چین تصمیمات خود را اتخاذ و عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کند. این شرکت با توجه به پروژه‌هایی که تاکنون در ایران به انجام رسانده، از تجارب لازم و کافی برای پروژه آزادراه اهواز – اصفهان نیز برخوردار است و خوزستان نیز در این زمینه به هر نحوی آماده همکاری است.

حسینی با اشاره به وجود دفاتر نمایندگی راه‌آهن دولتی چین تصریح کرد: امیدواریم دفتر نمایندگی این شرکت در اهواز نیز راه‌اندازی شود. شاید بتوان گفت یکی از بهترین مسیرهای قابل تعریف در سراسر کشور همین پروژه احداث آزادراه اهواز – اصفهان است زیرا خوزستان از نظر تعداد بنادر بزرگ دومین استان در سطح کشور و با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان و نیاز این استان به بنادر، نزدیکترین مسیر دسترسی برای اصفهان به این بنادر آزادراه اهواز – اصفهان است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.