ایجاد داروخانه های سنتی صرفا موازی کاری است

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه ایجاد داروخانه های طبیعی و سنتی یک موازی کاری بیش نیست،گفت : روح آموزش داروسازی در کشور با گیاهان دارویی عجین شده اما باید جایگاه عرضه داروهای گیاهی یک داروخانه خاص نباشد.

محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه جامعه داروسازان با عرضه داروهای طبیعی و سنتی مخالفتی ندارد، افزود : داروهای طبیعی و سنتی باید در نظام دارویی کشور موجود باشد اما نحوه عرضه آن نیاز به استاندارهای خاص و قوانین متقن دارد.

وی ادامه داد : نه تنها با عرضه این داروها مخالف نیستیم بلکه باید محل ارائه آن به بیماران همین داروخانه های فعلی باشد نه این که موازی کاری نموده و با تاسیس داروخانه های جدید اقدام به عرضه این داروهای گیاهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد داروخانه های طبیعی و سنتی اقتصاد حدود 13 هزار داروخانه را با چالش مواجه می کند، تصریح کرد :کسی برای منافع شخصی خود با این طرح مخالف نیست بلکه حق و حقوق داروسازان در این بین نادیده گرفته شده و متولیان امر به جای آن که با ایجاد زیرساخت های لازم زمینه را برای عرضه این نوع داروها در داروخانه های فعلی فراهم کنند موازی کاری را ترجیح می دهند.

دری با تاکید بر این که کل سیستم داروسازی کشور به داروهای سنتی و گیاهی آشنایی کامل دارد گفت : دید داروسازان به این داروها نه تنها زاویه دار نیست بلکه روح آموزش داروسازی در کشور با گیاهان دارویی و داروهای گیاهی عجین شده است.

به گفته دبیر انجمن داروسازان تهران تمامی داروسازان در علومی که آموزش می بینند چند واحد درسی را در زمینه آشنایی با گیاهان دارویی و سپس داروهای گیاهی آموزش می بینند و با نحوه استخراج این دارو ها از گیاهان دارویی آشنا می شوند .

وی با بیان این که داروسازان با عرضه داروهای طبیعی و سنتی مخالف نیستند، ابراز داشت: آنچه که موجب نارضایتی و مخالفت جامعه داروسازی شده است نحوه عرضه و ایجاد داروخانه های جدید تحت عنوان داروخانه های طبیعی و سنتی است که عایدی جز موازی کاری برای نظام سلامت و سردرگمی بیماران ندارد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار