تلاش برای تغییر دین آوارگان مسلمان در اردوگاه‌های یونان

روزنامه گاردین نوشت، نیروهای کمک رسان میان آوارگان مسلمان بازداشتی در اردوگاه موریا در لسبوس، فرم‌هایی توزیع کرده‌اند که آنها را به دین مسیحیت دعوت می‌کند.

حمله مسلحانه در میاندوآب ۳ کشته برجای گذاشتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی افرادی که در مراکز نگهداری آوارگان در یونان کار می‌کنند تلاش کرده‌اند تا برخی از آوارگان مسلمان را به دین مسیحیت دعوت کنند.
 
این فرم‌ها آوارگان مسلمان را دعوت می‌کند تا بیانیه‌ای را امضا کنند که درونش نوشته شده است: می‌دانم که یک گناهکار هستم. از عیسی مسیح می‌خواهم تا گناهان من را ببخشاید و به من زندگی جاودان اعطا کند. تمایل دارم تا از فرمایشات ایشان تبعیت کنم.
 
محمد، یکی از بازداشتی‌ها که اهل دمشق است، در این باره گفت: این یک مشکل بزرگ است چون بسیاری از مردم در اینجا مسلمان هستند و با تغییر مذهب مشکل دارند. آنها حتی در طول ماه رمضان این کار را انجام دادند.
 
یک آواره سوری دیگر نیز گفت:‌ ما تمامی ادیان را دوست داریم. اما اگر مسیحی باشید و من به شما یک قرآن بدهم، چه احساسی می‌کنید؟
 
بازداشتی‌ها در این اردوگاه گفته‌اند که این فرم‌ها توسط دو تن از کمک‌رسان‌های یک خیریه یونانی به نام "کمک رسان یورو" در میان ساکنان این اردوگاه توزیع شده است. مابقی گروه‌های کمک رسان در اعتراض به توافق ترکیه و اتحادیه اروپا از این کشور خارج شدند. این اردوگاه توسط وزارت مهاجرت یونان اداره می‌شود اما گروه‌های کمک رسان مدیریت آن را برعهده دارند.
 
گروه کمک‌رسان "کمک رسان یورو" گفته است که با توزیع این فرم‌ها مخالف بوده اما نمی‌تواند این مساله را رد کند که این فرم‌ها توسط اعضای گروه پخش شده‌اند.
 
رییس این گروه گفته است: من قبلا دست به کار شده‌ام. نیروهای ما دقیقا می‌دانند که نباید چنین مطالبی را برای آوارگان بفرستند.
 
منبع: ایسنا
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار