یزد؛

حفط گونه های جانوری با مشارکت و همراهی مردم

گونه های جانوری با مشارکت و همراهی مردم حفظ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: از مجموع گونه های جانوری در معرض تهدید و انقراض در کشور، 12 گونه آن مربوط به این استان است.

حسن اکبری افزود: این گونه ها شامل یوزپلنگ، هوبره، کاراکال، شاه روباه، روباه شنی، گربه شنی، گربه پالاس، بالابان، آهو، جبیر، گورخر ایرانی و زاغ بور هستند.

وی اظهار کرد: این گونه ها از ارزش حفاظتی بسیار بالایی برخوردار هستند و اهمیت زیست محیطی استان به خاطر این گونه ها است.
 
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد افزود: برای حفط گونه های جانوری، مشارکت و همراهی مردم و همچنین جلوگیری از فعالیت شکارچیان غیرمجاز ضروری است.

اکبری افزود: رفت و آمد انسانها ، ایجاد جاده های های متعدد و تخریب های معدنی در زیستگاههای حیات وحش موجب نابودی تعدادی از گونه های جانوری شد بطوریکه بیشتر جمعیت گونه های جانوری چون آهو و گورخر تا دهه 50 نابود و منقرض شدند.

وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته تعدادی از شکارچیان غیر مجاز، بیشترین نقش را در تخریب محیط زیست و شکار استان داشته اند که این افراد هم اکنون به محیط زیست برگشته و بهترین حامیان این بخش هستند.

اکبری تعداد محیط بانان استان را 60 نفر بیان کرد و گفت: این تعداد نیرو برای حفاظت از عرصه های محیط زیست و جلوگیری از شکار غیر مجاز کافی نیست.

بیش از 800 گونه گیاهی، 170 نوع پرنده، 60 نوع پستاندار وحشی و بیش از 40 نوع خزنده در مناطق حفاظت شده استان یزد شناسایی شده است.

60 نیروی محیط بان، یک میلیون و 270 هزار هکتار مناطق حفاظت شده استان یزد را محافظت می کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار