مشهد؛

گناباد میزبان گردشگران رالی مغولستان

گردشگران تور رالی انگلیس – مغولستان از اثر جهانی قنات قصبه گناباد بازدید كردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رالی مغولستان كه از سال 2009 تاکنون هرساله با اهداف ماجراجویانه و کمک به امور خیریه برگزار می شود در سفر به گناباد از قنات قصبه در اين شهر بازديد كردند.

رالی مغولستان امسال نیز در قالب 200 گروه از مبدا انگلیس آغاز و پس از طی حدود 10 هزار مایل و در مدت حدود 2 ماه و پس از عبور از مسیرهای مختلف و آشنایی با جاذبه های فرهنگی و گردشگری و آثار جهانی کشورها به کشور مغولستان ختم می یابد.

اعضاء اين تور كه زوج گردشگر ساکن انگلیس هستند در مدت اقامت در روستای تاریخی ریاب و از اثر جهانی قنات قصبه و خانه شریعت بازدید کردند آنها به دلیل نقص فنی خودرو مدت زمان بیشتری در گناباد حضور داشتندباابراز رضایت از محبت خیلی زیاد مردم ایران، مردم گناباد را بسیار خونگرم دانستند و عنوان نمودند که غذاهای محلی گندم پلو و و قورمه بهترین غذایی بوده است که در طول سفر در ایران خورده اند و فرصت بسیار خوبی بوده است که با مردم گناباد و خصوصاً کودکان ارتباط براقرار کنند.

امان ا... نوروزی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در حاشیه اهدا سفال گناباد و اقلام گردشگری به این زوج گفت: تاکنون 4 تیم از کشورهای چک، آمریکا و انگلیس از این شهرستان عبور کرده اند و احتمالا در روزهای آینده تعداد دیگری نیز به این شهرستان وارد شوند.

وی ثبت جهانی قنات قصبه را یکی از عوامل تغییر مسیر این گردشگران و بازدید از جاذبه های تاریخی شهرستان دانست.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.