بجنورد؛

اعزام هیات تجاری از خراسان شمالی به آذربایجان و گرجستان

هیات تجاری از خراسان شمالی به کشور آذربایجان و گرجستان اعزام می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه هیات تجاری از این استان به آذربایجان و گرجستان اعزام می شود گفت: با اتاق های بازرگانی این کشور ها رایزنی هایی در خصوص توسعه اقتصادی، زمینه کاری و سرمایه گذاری مشترک انجام شده است.

صمدی افزود: 15 نفر از تجار، علاقه مندان در قالب یک هیات به این کشور ها اعزام خواهند شد تا در خصوص واردات و صادرات و توسعه اقتصادی مراوداتی داشته باشند.

وی گفت: در چهار ماه سال جاری 18.5 میلیون دلار کالا از استان به وزن 166 هزار تن محصول به سایر کشورها صادرات داشته ایم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: ترکمستان، پاکستان، عراق، هندوستان و چین از جمله کشور هایی مقصد صادرات هستند.

صمدی همچنین به سفر سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمستان به خراسان شمالی نیز اشاره کرد و افزود: تمامی مسائل و مشکلات در راستای واردات و صادرات به ترکمستان با سفیر در میان گذاشته شد و قول مساعد برای رفع آنان گرفتیم.

وی با بیان اینکه هنوز نیز تعدادی از واحد های تولیدی دارای مشکلات مختلف هستند ،افزود: هم اکنون تلاش می شود تا واحد های تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل فعال شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی هم تاکید کرد و افزود: در این زمینه نیز اقداماتی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شده تا طرح هایی که توسط دستگاه های اجرائی معرفی خواهند شد به سرمایه گذاران واگذار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی تعداد کارت های بازرگانی این استان را 300 مورد ذکر کرد و گفت: از مجموع این تعداد 100 کارت فعال و 200 کارت به علت مسائل و مشکلاتی از قبیل مالیات، بیمه و سایر موارد غیر فعال هستند و بعضا افرادی نیز علاقه مند به تمدید نیستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.