شهرزاد کمال‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نقش خاکستری اولویت من است/ سینما برای قشر خاصی از بازیگران خوب است

این بازیگر گفت: سینما برای افراد خاصی خوب است، چون با دوستی‌های موازی همیشه سر کار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرزاد کمال زاده با بازی در سریال «هزاران چشم» ساخته کیانوش عیاری نخستین حضور تلویزیونی خود را تجربه کرد و در سال ۱۳۸۳ با بازی نقشی کوتاه در فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد عالم سینما شد.

کمال‌زاده در فیلم‌های سینمایی از جمله «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «شب بی‌ستاره»، «آدمکش»، «سه زن»، «عقاب صحرا»، «نامزد امریکایی من»، «هم خانه» و همچنین در سریال های «دارا و ندار»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و «قاب‌های خالی» به ایفای نقش پرداخته است. 
خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران جوان گفتگویی با این بازیگر جوان سینما و تلویزیون داشته است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

هم اکنون مشغول چه کاری هستید؟
در سریال «آرام می گیریم» بازی می‌کنم، کاراکتری که جزء قهرمانان ورزشی بوده و به خاطر اعتیاد درگیر مسائل و مشکلاتی می‌شود. 

این کاراکتر جز نقش های اصلی سریال است؟
نمیتوانم به طور دقیق بگویم بله یا خیر، چراکه این سریال قهرمان خاصی ندارد و برای مجموعه بازیگران اتفاقاتی در سریال رخ می‌دهد.

اولین کار با روح الله سهرابی چطور است؟
فضای کار بسیار آرام خوب و حرفه ای است و در سکانس هایی که من حضور داشتم، تجربه خوبی را کسب کردم.

زمان پخش سریال مشخص شده است؟
تا آنجا که اطلاع دارم قرار است پاییز پخش شود.

برگردیم به گذشته، دلیل اینکه مهندسی کامپیوتر خواندید و بازیگر شدید، چیست؟
قبل از دانشگاه وارد عرصه بازیگری شدم و اولین بار در 16 سالکی با سریال «هزاران چشم» به کارگردانی کیانوش عیاری شروع کردم. به رشته کامپوتر علاقه داشتم چراکه نیاز دنیای امروز است، از طرفی بازیگر باید خیلی حرفه ها را یاد بگیرد و ابراز کارش وسیع باشد. به همین دلایل در کنار بازیگری علاقه‌مند به رشته مهندسی نیز بودم. 

شما کلاس بازیگری رفتید؟
خیر کلاس نرفتم، فقط در یک دفتر برای تست بازیگری رفتم و به عنوان دستیار کارگردان و منشی صحنه کارم را شروع کردم.

از سال 83 کار خود را با کارگردان های حرفه ای کار کردید، به نظرتان به جایگاه اصلی خود رسیده اید؟
من نمی‌توانم برای خودم جایگاه اصلی در نظر بگیرم، چراکه اکثر آدم ها فکر می‌کنند به هدفشان نرسیدند اما من بیشتر خود را به خدا سپرده ام. صادقانه بخواهم بگویم، ناراحت نیستم که مسیر طولانی را سپری کردم. در این 16 سال خیلی از آدم ها وارد این حرفه شدند و رفتند و این مدت نشان می دهد مسیر درستی را آمدم و اتفاقات بهتری در راه است. 

آیا می توانیم منتظر نقش‌های متفاوتی از شما باشیم؟
من همیشه منتظر نقش های جدید هستم. با اینکه تولیدات کم شده است اما نسبت به همکارانم کارهای بیشتری داشته‌ام.

وضعیت سینما را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سینما برای افراد خاصی خوب است، چون با دوستی های موازی همیشه سر کار هستند. اما اگر بخواهم درباره بیشتر بازیگران سینما صحبت کنم آنها حال خوبی ندارند چراکه با تولیدات خوب انگشت شمار است.

حضور بازیگران جدید را چطور می‌بینید؟
همیشه این حرفه بازیگر جدید را طلب می کند که بااستعداد وارد شوند، اما قواعد پذیرش مهم است و اینکه به قشر واقعی بازیگران آسیب وارد نشود و هر فرد به خاطر توانایی خود پیشرفت کنند. 

برای انتخاب نقش و رسیدن به آن چه کار می کنید؟
بیشتر نقش‌هایی را انتخاب می‌کنم که هر فردی در هر نقطه از ایران ببیند و بتواند با آن ارتباط برقرار کند و حرف روز جامعه باشد. از آن مهمتر خودم باید از نقش خوشم بیاید و بیشتر سعی می‌کنم نقش تکراری بازی نکنم اما نقش خاکستری اولویت من است. 

آینده کاری خود را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هیچ آدمی از فردای خود خبر ندارد. صادقانه تلاش خود را می کنم اما سینما یک اصطلاحی دارد - نمی دانم همه به آن اعتقاد دارند یا نه - اینکه سینما نامرد است من در حد و اندازه خودم تلاش می کنم، امیدوارم نتیجه بهتری بگیرم.

به کارگردانی فکر کرده‌اید؟
هم اکنون برای کارگردانی مطالعه میکنم، شاید کار کوتاهی را انجام بدهم. بیشتر به قصه های اجتماعی و ژانر وحشت علاقه دارم.

در فضای مجازی حضور دارید وضعیت چگونه است؟
اگر از آن به شیوه درست استفاده کنیم، می توانیم رابطه بسیار خوبی با مخاطبان داشته باشیم. باید از انتقادات و پیشنهادات درست استفاده کنیم و احترام به یکدیگر را در نظر بگیریم.

فیلم مورد علاقه شما در این روزها؟
فیلم «ایستاده در غبار» را دوست داشتم و فیلمی شریف و قابل احترام است.

کارگردان هایی که دوست دارید با آنها کار کنید؟
خیلی از کارگردان‌ها هستند که دوست دارم با آنها کار کنم، آقای داود میرباقری، کمال تبریزی، اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی که کار کردن با آنها تجربیات خیلی خوبی به بازیگر اضافه خواهد کرد.

گفتگو از الهام قبادی



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.