معاون هنری ارشاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تفکیک و شفاف سازی وظایف، مهمترین بحث در برگزاری کنسرت‌هاست

مرادخانی گفت: به طور کلی برگزاری کنسرت با تفاهم و توافق مجموعه مسئولان این حوزه صورت می‌گیرد.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگو با خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون برخی مسائل و حاشیه ها در حوزه معاونت هنری به خصوص مسئله لغو کنسرت ها اظهار داشت: به طور کلی برگزاری کنسرت با تفاهم و توافق مجموعه مسئولان این حوزه صورت می گیرد.  در واقع بخشی از مدیریت برنامه به عهده ما و بخش دیگر آن به عهده نیروی انتظامی است.  البته بخشی از کار هم به استانها واگذار می شود در نهایت همه با هم به دنبال انجام برنامه و کنسرتها هستیم. 

وی ادامه داد: اگر قرار بر انجام کاری برای مردم است، پس باید به صورت مشخص و در نهایت شفافیت بدون هیچ گونه تنشی صورت بگیرد. در مورد کنسرت ها نیز برخی فعالیت ها با یکدیگر ادغام شده،، در حال که به نظرم باید بعضی اختیارات از هم تفکیک شود. 

مرادخانی افزود: طبیعی است که وزارت ارشاد به لحاظ حاکمیتی موظف به انجام مباحث محتوایی است. اگر  نیروی انتظامی بنا به دلایلی همچون مسائل ترافیکی با برگزاری برنامه ای مخالفت کند، ما هم مجوز صادر نمی کنیم. مسئله امروز ما بحث تفکیک وظایف و شفاف شدن مسائل است. 

وی در ادامه در خصوص برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی در کشورهای مختلف بیان کرد: قرار است در کشورهای مختلف دنیا نمایشگاه برگزار کنیم. متولی برگزاری این نمایشگاه ها موزه هنرهای معاصر است. با این اتفاق، در کنار آثار بزرگان جهان آثار و کارهای خودمان به نمایش گذاشته می شود و به این ترتیب بخش اعظمی از کارهای هنرمندان خودمان در عرصه جهانی معرفی خواهند شد. 

مرادخانی در پاسخ به سوالی  مبنی بر تخلف برخی گالری دارها نسبت به نمایش آثاری خارج از عرف عنوان کرد: طبیعی است که اگر کسی مبادرت به تخلف کند، با آن برخورد می کنیم. به هر حال کسی که بخواهد در زمینه برگزاری نمایشگاه و گالری کار کند،  باید یکسری عرفیات را رعایت کند. حتی اگر بر اساس قوانین مجوز گرفته باشد، در صورت تخلف گالری و نمایشگاه تعطیل می‌شود.
 
وی درباره برخی آثار نمایشی هم که در آنها از الفاظ و محتوای نامناسب استفاده شده، خاطر نشان کرد: در تئاتر بعضی چیزها را به صراحت بیان می کنند و این صراحت در لهجه و بعضا در گفتار، ممکن است یکسری مباحثی را ایجاد کند. با این حال مهم این است که در جمع بندی کار به چه نتیجه ای می رسیم. شاید این مسائل به عنوان یک رفتار نابهنجار مورد نقد قرار گرفته است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار