عضو شورای شهر تهران:

شورایاری ها تبلور دموکراسی واقعی است/ هیچکس اندازه بقال محل از مشکلات محل خبر دار نیست

عضو شورای شهر تهران معتقد است حتی قوی ترین متخصصان برنامه ریزی نیز به اندازه بقال محل درک درستی از محله، کمبودهایش و نیازهایش ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در مورد انتخابات دبیران محلات پایتخت در اینستاگرام خود نوشت: « هفته گذشته باغ موزه ی دفاع مقدس شاهد حضور با نشاط تمامی محلات تهران برای برگزاری انتخابات سالم بودند.

وقتی كه در جمع این عزیزان كه از گروه ها و سنین مختلف دور میز نشسته بودند و با هم گفتگو می كردند علم الیقین برایم عین الیقین شد كه شورایاری ها با همدلی می توانند گام های بلندی را در حل مشكلات محله بردارند و این تبلور یك دموكراسی واقعیست كه هم می آموزیم و هم تجربه میكنیم و حضور و تلاش های سردار طلایی رئیس ستاد شورایاران هم مایه ی دلگرمی بود و هم راهنمای برگزاری این انتخابات محلی، انتخابات دبیران محلات با شور و شوقی وصف ناشدنی برگزار شد و این برای شهر نوید باز تولد محلاتی پویا، زنده و مردمانی علاقه مند به تقدیر محلاتشان بود .

شورایاری ها تبلور دموکراسی واقعی است/ هیچکس اندازه بقال محل از مشکلات محل خبر دار نیست

اگر بخواهیم زاویه دیگری از دموکراسی را در شهر به نظاره بنشینیم بدون شک دبیران محلات پرچم دموکراسی و مردم سالاری را چه زیبا به اهتزاز درآورده اند .

این چه گمان ساده انگارانه است که توقع داشته باشیم شهرداری و مدیریت شهری در یک اتاق در بسته بنشیند و بسته برنامه ریزی برای پیشرفت محلات بنویسد. حتی اگر قوی ترین متخصصان برنامه ریزی نیز به استخدام درآیند هیچ کدامشان به اندازه بقال محل و یا خانمی که روزگارش را در محل می گذراند، صبح کودکش را به مدرسه می برد و در محله خرید می کند و در پارک محله با خانمها ورزش می کند نمازش را در مسجد محل می خواند و خلاصه تمام روزهایش را در محله است نمی تواند درک درستی از محله کمبودهایش، نیاز هایش و از همه مهمتر فرهنگ و خاطراتش داشته باشد .

این مردم محل هستند که فرصت های محله خود را می شناسند و می دانند درد دل هر محله ای چه قابلیت نهانی نهفته شده است.

مردم محل به خوبی از دردها و رنجهایشان آگاهند آنها می دانند معضلاتشان کجاست و کجای پای بساط لنگ است. مردم محل خانه شهیدانشان را می شناسند و می دانند بزرگ محل چه کسی است و امشب در این محله چه خانه ای عزادار است و یا کودکان چه خانه هایی بی نان مانده اند. مردم محل علاقمندی بچه ها و جوانانشان را بهتر از ما می دانند، چه کسی گل کوچیک دوست دارد چه کسی رفتن به سینما را.

مردم محل در کوچه ها راه رفته اند و بهتر از هر کارشناسی تشخیص می دهند کجای محله به عملیات عمرانی بیشتری احتیاج دارد.

مردم محل رنگ مورد علاقه خود را خوب می دانند و حتی می دانند چه گل، چه درختی بیشتر و بهتر در محله شان به عمل می آید.

بنابراین اداره محل بدون مشارکت مستقیم آنها بیشتر به تلخند می ماند تا مدیریت و امروز پرچم مشاركت دست شما دبیران محلات است.

آمده اید تا به نمایندگی از خرد و کلان محل سخن بگویید - طرح بدهید - مشارکت کنید و تایید کنید، تایید کنید هر طرحی را که مناسب می دانید و راهکار را ارائه دهید برای آنچه برای محل موثر می دانید واین پرچم دموکراسی است که در دست شما به اهتزاز درآمده

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار