استاندار تهران مطرح کرد:

لزوم تخصیص 20میلیارد اعتبار برای نگهداری معتادان تهران/اتمام خط مترو پرند بر عهده شهرداری است

استاندار تهران گفت:‌ برای نگهداری معتادان 18تا 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

لزوم تخصیص 20میلیارد اعتبار برای نگهداری معتادان تهران/اتمام خط مترو پرند بر عهده شهرداری استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن جلسات استاندرای برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران استان تهران در وهله اول شهروند تهران هستند و با اعتماد متقابل شکل گرفته در سال گذشته رسانه‌ها در انتخابات دهمین دوره مجلس به خوبی عمل کردند، شاهد  حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بودیم و امیدوارم در انتخابات 29اردیبهشت ماه ریاست جمهوری در سال آینده حضور حداکثری را شاهد باشیم.
 
وی خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و قوای سه‌گانه دانست و تصریح کرد: انعکاس اخبار اگر با صداقت و واقعیت همراه باشد، مشکلات جامعه کاهش یافته و مدیران و مسئولان استانی می‌توانند تصمیمات درستی را برای رفع مشکلات اتخاذ کنند.
 
استاندار تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه‌‌های انجام شده استانداری تهران در راستای کاهش اثرات آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: هماهنگی خیلی خوبی بین دستگاه‌ها در کنترل آسیب‌های اجتماعی استان ایجاد شده است و دستگاه‌ها انگیزه زیادی برای پیگیری مسائل آسیب‌‌های اجتماعی دارند.
 
وی ادامه داد: اعتیاد به عنوان نخستین موضوع آسیب‌های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت و پس از برنامه‌ریزی‌های انجام شده، فضای نگه‌داری از معتادان ذیل ماده 15 اکنون به 6 تا 7هزار نفر رسیده است.
 
هاشمی با تاکید بر اینکه 18تا 20 میلیون تومان برای نگهدرای معتادان نیاز داریم، افزود: روزانه تا 10هزار تومان برای نگه‌داری هر معتاد لازم است که بین 50 تا 60 درصد آنها از شهرستان‌ها وارد تهران شده‌اند.
 
استاندار تهران با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری متکدیان تهران افزود:‌ با همکاری بهزیستی، نیروی‌انتظامی، شهرداری و فرمانداری تهران تصمیم قاطع در این خصوص گرفته شد، متکدیان بیشتر جزء اتباع بیگانه هستند و چهره شهر را نازیبا کرده‌اند.
 
وی گفت: با توجه به اینکه استان تهران بیش از 50درصد مالیات کشور را تامین می‌کند، اما رقم اعتبار و بودجه‌ای که به این استان اختصاص داده می‌شود، ناچیز است و باید واقعیت‌های استان تهران را هم به رئیس جمهور و هم به دولت نشان داد تا نسبت به تهران تصمیمات بهتری اتخاذ شود، هرچند طی سفرهایی که رئیس جمهور به استان تهران داشتند بین 700تا 800میلیارد تومان در هر شهرستان اعتبار مصوب شد.
 
وی گفت: تهران عقب‌ ماندگی‌های زیادی دارد و ما توانستیم هویت تهران را به گونه‌ای مطرح کنیم، امیدواریم در مجلس نهم و دهم حقی را که مردم استان تهران دارند به ثمر بنشیند.
 
* در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان تهران، حقوق نجومی نداشتیم  
 
استاندار تهران در ادامه جلسه گفت:‌ حقوق‌های نجومی هیچ مدیری در استان تهران وجود نداشت و از این بابت نگرانی نداشته‌ایم، همچنین مدیران استان تهران بیشتر در بخش عمرانی در مقایسه با سال گذشته عملکرد مثبت و خوبی داشتند و روند کار آنها صعودی بوده و در دستگاه‌های اجرایی به جای استان بسیاری از این مدیران با پول کم عملکرد خوبی داشته‌اند.
 
هاشمی در خصوص پیگیری پروژ‌ه‌های مترو در برخی از شهرستان‌های استان گفت: در مورد قطار شهری شهر جدید پرند اتمام این خط مترو بر عهده شهرداری است، اما این موضوع مصوب استان تهران نیز هست.

 *تهران پایلوت اجرای طرح کاهش مصرف سوخت
 
استاندار تهران با اعلام خبری در راستای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در تهران گفت: با اختراع محلولی توسط یکی از دانشمندان ایرانی مقیم اروپا  که در سوخت بنزین استفاده می‌شود، میزان آلودگی هوا در ماشین‌های سواری تا 50  درصد در مصارف گازوئیلی تا 60 درصد و 10 درصد مصرف بنزین کاهش می‌یابد.
 
وی بیان کرد: قرار است اجرای این طرح توسط کارگروهی متشکل از سازمان استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، شرکت نفت و امور عمرانی استانداری به شکل پایلوت در استان تهران اجرا شود.
 
استاندار تهران همچنین از برپایی نمایشگاه هفته دولت در قالب ماکت و عکس از دوم تا نهم شهریور ماه در گالری صبا فرهنگستان هنر در تهران خبر داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
از حقوقت پرداخت کن
آخرین اخبار