امیر شکوهی خبر داد

وقوع حادثه برای نظامیان چین و آنگولا در مسابقات روسیه

رئیس هیأت نیروهای مسلح اعزامی به مسابقات نظامی روسیه گفت: متأسفانه در حین تمرین تیراندازی با خمپاره‌انداز، دو تیم آنگولا و چین دچار سانحه شدند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اداره ارتباطات و تبلیغات دفاعی، امیر حسین شکوهی رئیس هیأت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات بین‌المللی نظامی 2016 روسیه، پیروزی‌های به‌دست‌آمده نیروهای مسلح در این مسابقات را تبریک گفت.

امیر شکوهی همچنین در خصوص ضایعه پیش‌آمده برای نظامیان دو کشور دوست ایران اظهار داشت: متأسفانه در حین تمرین تیراندازی با خمپاره‌انداز توسط تیم اعزامی از کشور آنگولا، گلوله منفجر شده و تعداد 10 نفر ازتیم اعزامی کشور آنگولا و یک نفر از تیم اعزامی چین مجروح شدند که به دلیل شدت جراحات وارده، یکی از اعضای تیم آنگولا فوت کرد.

وی در ادامه در خصوص حضور موفق تیم‌های نیروهای مسلح جمهوری ایران به‌عنوان اولین تجربه کشورمان در بین 23 کشور جهان در این دوره از مسابقات اظهار داشت: تیم غواصی در مرحله اول و دوم این مسابقات (شنای 4*200 متر و نجات زیردریایی غرق شده) رتبه اول و در مرحله سوم (حفظ مسیر زیر آب) رتبه سوم را کسب کرد.

شکوهی افزود: این تیم در مجموع تاکنون در جایگاه دوم قرار داشته و در رقابت نزدیک با تیم روسیه قرار دارد. تیم تهاجم دریابرد نیز در مرحله اول مسابقات (شنای 400 متر) مقام اول را کسب و در مرحله دوم و سوم مسابقات جایگاه چهارم را به‌دست آورده است و مرحله نهایی مسابقات تهاجم دریابرد (مرحله امدادی) در 19 مرداد ماه انجام خواهد شد. نتیجه این مرحله، تعیین‌کننده برنده نهایی مسابقه تهاجم دریابرد است.

وی در خصوص موفقیت تیم هوابرد و تیم نفربر (حمله سواروف) و مبارزه تانک‌های نیز تصریح کرد: تیم هوابرد تاکنون در 4 مرحله شرکت کرده است و به احتمال زیاد به مرحله فینال راه پیدا خواهد کرد. تیم نفربر با قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر به فینال مسابقات راه پیدا کرده است. یکی از سخت‌ترین رقابت‌ها در این مسابقات رشته مبارزه تانک‌ها است که اکثر کشورها در این رشته شرکت کرده‌اند.

رئیس هیأت اعزامی به مسابقات دوستی نظامی روسیه در پایان با اشاره به اتمام این مسابقات در روز 23 مرداد افزود: تیم کوهستان وارد مرحله پنجم مسابقات یعنی صعود به قله آلبروس شده و به فینال مسابقات راه پیدا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار