اصفهان؛

دانشگاه صنعتی اصفهان مجری طرح احیا و تعادل‌ بخشی منابع آب زیر زمینی

با امضاء تفاهم نامه ای بین دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محوریت طرح احیا و تعادل‌ بخشی منابع آب زیر زمینی در یک افق 20 ساله به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو در سهیم کردن دانشگاه‌ها در حل مسائل آب کشور، گفت: وظیفه خود می‌دانیم با توجه به ظرفیت های این دانشگاه و سابقه درخشان پژوهشکده آب و آبفا دانشگاه صنعتی اصفهان، در زمینه تعمیق و توسعه همکاری‌ها برای رفع چالش‌های موجود آب، گام‌های مؤثری برداریم.

سید محمود مدرس هاشمی افزود: استفاده از توانایی‌ها و پتانسیل‌های موجود طرفین و انجام فعالیت‌های مشترک در زمینه طرح ملی احیا و تعادل بخشی منابع آب کشور با اولویت آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین موضوع این تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هم گفت: چالش آب در منطقه بسیار جدی است به‌طوری که خشک شدن زاینده‌رود نمونه روشنی از این بحران در استان است .

مسعود میرمحمدصادقی افزود: در این طرح دانشگاه صنعتی اصفهان متعهد می شود از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی خود برای کاهش معضلات بحران آب و استفاده مناسب از سفره‌های آب زیر زمینی بهره گیری کند.

وی اظهار داشت: امید است دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای با کنار هم قرار دادن پتانسیل‌ها و استفاده از امکانات موجود بتوانند موجب پیشرفت تصاعدی کارها و رسیدن به نتایج مطلوب در بحث مرتبط با منابع آب زیر زمینی این استان باشند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.