بجنورد؛

ثبت ۲ هزار میلیارد ریال بدهی ادارات خراسان شمالی به اشخاص حقیقی

در خراسان شمالی تاکنون دو هزار و 81 میلیارد ریال بدهی ادارات به اشخاص حقیقی در سامانه ملی دولت ثبت شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز خبرنگار به برنامه شناسایی بدهی ها و مطالبات دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی ها و بخش خصوصی اشاره کرد.

به گفته بهمن پور، اخیرا آیین نامه اجرایی این برنامه به ادارات کل امور اقتصاد و دارایی استان ها ابلاغ شد که بر اساس آن باید بدهی ها و مطالبات بین ادارات دولتی با اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق اسناد تسویه شود.

وی تصریح کرد: در این آیین نامه اجرایی باید بدهکاران و طلبکاران یاد شده اطلاعات مطالبات و بدهی های خود را در سامانه ملی طراحی شده دولت، ثبت کنند تا این اسناد به تایید دستگاه های ذی ربط و سازمان بازرسی کشور برسند تا پس از تایید، اداره کل وزارت امور اقتصاد و دارایی این تهاتر تسویه را انجام دهد .

وی در ادامه با اعلام اینکه تاکنون از 96 دستگاه اجرایی در استان 43 دستگاه اطلاعات مطالبات و بدهی های خود را در این سامانه ثبت کرده اند، گفت: 18 دستگاه اطلاعات یاد شده را به طور کامل و 25 دستگاه نیز به صورت ناقص اطلاعات خود را به ثبت رسانده اند .

بهمن پور گفت: اطلاعاتی که به صورت ناقص به ثبت رسیده مورد تایید قرار نگرفته است.

افزون بر این، وی عنوان کرد: با ثبت این اطلاعات، آنچه که شناسایی شده، این است که دو هزار و 281 میلیارد ریال مطالبات دستگاه های اجرایی استان از بخش خصوصی شامل پیمانکاران و تعاونی ها در این سامانه ثبت شده اند و مورد تایید قرار گرفته اند

وی گفت: عمده بدهی بخش خصوصی به ادارات بابت بدهی مالیاتی و یا خرید خدمات بوده اند .

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: دو هزار و 81 میلیارد ریال نیز بدهی دستگاه های دولتی استان به اشخاص حقیقی و حقوقی در این سامانه ثبت شده و به تایید رسیده است .

وی همچنین گفت: تاکنون از 23 شهرداری استان فقط 9 شهرداری اطلاعات مطالبات و بدهی های خود را در این سامانه ثبت کرده اند درحالیکه فقط دو شهرداری اطلاعات خود را به طور کامل ثبت کرده اند و اطلاعات هشت شهرداری دیگر در این سامانه ناقص است.

بهمن پور افزود: درصورتیکه شهرداری های استان در این زمینه اقدام نکنند درآینده از تسهیلات دولتی برخوردار نخواهند شد و امکان تهاتر برای آنها فراهم نمی شود .

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.