حواشی داغ مجلس؛

وقتی ریاضیات «لاریجانی» ضعیف می‌شود/ پزشکیان:کی قطع کرد، من قطع نکردم!/ خُرما‌خوری در مجلس

جلسه علنی امروز مجلس از حواشی بی‌بهره نماند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوزدهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، حواشی جالبی داشت. حواشی که ریاضیات لاریجانی را محک زد.

راهروهای شلوغ
جلسه علنی امروز مجلس باز هم به ریاست علی لاریجانی آغاز شد و نمایندگان دستور جلسه گذشته خود را مجددا پیگیری کردند. دستوری که به مصوبات اعاده شده از شورای نگهبان مربوط بود.

بررسی دستور جلسه علنی امروز اگر چه در ابتدا کمی حوصله‌‌بر به نظر می‌رسید اما راهروهای صحن شلوغ بود به نحوی که برخی نمایندگان در حین رفت و آمد از راهروی صحن گاه می‌ایستادند، ‌گاه سلام و علیکی به هم می‌کردند و گاه از دور به طنز چیزی به همدیگر می‌گفتند.

بذلگویی به سبک یک نماینده

با این حال بهروز نعمتی که در جمع برخی از نمایندگان ایستاده بود و نشان می‌داد که صحبت‌هایش با برخی نمایندگان راهروی صحن گل انداخته، شوخی بامزه‌ای با هدایت‌الله خادمی کرد.

نعمتی که شاهد قدم زنی خادمی در حالت دست به کمر در حین صحبت کردن با تلفن بود، یکهو به وی گفت: «آقای محترم توی مجلس راه می‌روید دست به کمر نباشید» 

اما در ادامه خادمی هم برای نعمتی دستی تکان داد و لبخندی زد تا به وی بفهماند شوخی‌اش بی‌مزه بوده است.

ایستگاه عارف

در همین حین و البته کمی آنورتر عارف باز هم کنار صندلی خود میهمانانی داشت. طیبه سیاوشی و پروانه سلحشوری اعضای فراکسیون زنان درباره موضوعی با وی گفت و گو می‌کردند، گفت و گویی که به نظر می‌رسید قرار نیست به همین زودی‌ها تمام شود.

البته رفت و آمد در کنار صندلی عارف پس از تشکیل مجلس دهم در بسیاری از مشاهدات، خبرنگاران را به یاد رفت و آمدهای نمایندگان مجلس نهم در کنار صندلی حداد عادل می‌اندازد، صندلی که دور و برش شلوغ بود و حالا ایستگاه برخی نمایندگان به صندلی عارف رسیده است. 

وقتی ریاضیات «لاریجانی» ضعیف می‌شود/ پزشکیان:کی قطع کرد، من قطع نکردم!/ خُرما‌خوری در مجلس

خرما خوری

اما چشم که از صندلی عارف کمی آنورتر می‌چرخاندی حالا نوبت مصطفی کواکبیان بود تا خرما از نخیل جدا کند به حواشی صحن دامن بزند.

وی در حالی مشغول صحبت کردن با نمایندگان کنار دستی خودش بود که جعبه خرمایی روی میزش مشاهده می‌شد و برخی نمایندگان در آمد و رفت کنار صندلی‌اش با تعارف و بدون تعارف از آن برمی‌داشتند.

البته چند تن از نمایندگان آن قدر از جعبه خرمای کواکبیان خرما برداشتند که وی یکهو مشاهده کرد خرماهایش هی جلوی چشمش کسر می‌شود  و نهایتا تصمیم گرفت در لحظه‌ای جعبه خرمای خود را در کشوی میزش کارش قرار دهد تا بیش از این خرماخوری در مجلس باب نشود.

با این حال همچنان جلسه عارف با دو تن از بانوان مجلس ادامه داشت. به نظر می‌رسید موضوع این جلسه رفته رفته داغ و داغ‌تر می‌شود و این را می‌شد از بادی لنگوییج (body language) عارف فهمید.

وقتی ریاضیات «لاریجانی» ضعیف می‌شود/ پزشکیان:کی قطع کرد، من قطع نکردم!/ خُرما‌خوری در مجلس

سوگواری طولانی

اما گذشت و گذشت تا اینکه فریادهای برخی از نمایندگان بلند شد فریادهایی که برای تذکرات و اخطارهای قانون اساسی شنیده می‌شد.سرانجام حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌‌آباد غرب موفق به ارائه تذکر خود در صحن مجلس شد اما بیش از ارائه هر تذکری پیراهن مشکی فلاحت‌پیشه همه را به یاد حادثه تروریستی در دالاهو می‌انداخت . این در حالی بود که تاکنون چندین هفته از این حمله تروریستی گذشته است و وی سوگوار  شهدای آن حمله می‌باشد.

ریاضیات لاریجانی

اما زمانی همه حواس‌ها از حواشی صحن برداشته شد که ریاست مجلس برای به حد نصاب رسیدن یک رأی‌گیری محاسباتش در مجلس غلط از آب درآمد.

علی لاریجانی که در جریان بررسی« لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی » ماده 20 این لایحه را به رأی مجلس گذاشته بود پس از مشاهده آرا ، گفت: تصویب شد. نه نشد! یک رأی کم داشت.

اما این ماده همین جا ختم به خیر نشد و در ادامه با اصلاحاتی مجددا با دستور لاریجانی به رأی گذاشته شد که پس از رای گیری مجددا لاریجانی در شک به حد نصاب رسیدن موافrت مجلس با اصلاحات ماده مذکور با کمی دقت بر روی اعداد پس از لحظه‌ای گفت: تصویب شد. 

اما در ادامه لاریجانی خطاب به خود گفت: «ریاضیات بنده هم کمی ضعیف شده است» که این مسئله برخی از نمایندگان را به خنده واداشت.

این درحالی بود که  بالاخره ماجرای گفتگوی عارف با دو نماینده زن مجلس پایان گرفت تا اینکه رئیس فراکسیون امید به صندلی‌اش تکیه و به سبک خودش دوباره به مذاکرات صحن گوش فرا داد. عارف که دیگر هیچ کسی را دور و بر خود نمی‌دید دست به چانه خود زد و چنددقیقه‌ای به هیأت رئیسه مجلس چشم دوخت تا اینکه لاریجانی صندلی ریاست مجلس را به مسعود پزشکیان سپرد.

وقتی ریاضیات «لاریجانی» ضعیف می‌شود/ پزشکیان:کی قطع کرد، من قطع نکردم!/ خُرما‌خوری در مجلس

کی قطع کرد، من قطع نکردم !

اما نائب رئیس  پزشک مجلس درحالی برای دقایقی بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد که در ادامه حواشی دیگری در صحن ایجاد شد.

پزشکیان که شنونده تذکر محمد کاظم خوشدل در صحن بود در پایان وقت دو دقیقه ای به این نماینده مکرر تکرار می کرد که زمان دو دقیقه ای شما پایان یافته است که در همین اثنا تریبون خوشدل قطع شد و وی با اعتراض های خواستار وصل شدن مجدد تریبونش شد و با خطاب به پزشکیان می گفت : «آقای پزشکیان تریبون بنده را قطع نکنید » که پزشکیان خطاب به وی و سایر اعضای هئیت ریئسه گفت: کی قطع کرد! من قطع نکردم!

اما رفته رفته از حواشی صحن علنی امروز مجلس کاسته شد تا اینکه هیئت ریئسه به تذکرات شفاهی پرداخت و نهایتا زنگ جلسه علنی مجلس بار دیگر به ریاست مسعود پزشکیان  نواخته شد.

وقتی ریاضیات «لاریجانی» ضعیف می‌شود/ پزشکیان:کی قطع کرد، من قطع نکردم!/ خُرما‌خوری در مجلس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار