تعیین تکلیف بیمه‌ی تکمیلی فرهنگیان برای مهر امسال

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از افزایش حد بیمه در حدود 12 درصد برای مهر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،در میزگردی با عنوان تأمین منابع نیروی انسانی و ساماندهی آن که در حاشیه ی سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در حال برگزاری است محمد بطحائی معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی گفت: این بیمه از سال 1378 در آموزش و پرورش آغاز به کار کرد و در سال 1389 با روشی جدید به صورت بیمه طلایی تداوم فعالیت آن را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال 91 با توجه به اینکه دولت سهمش را برای تأمین بیمه پرداخت نکرد لذا بدهی سنگینی به شرکت بیمه گذار داشتیم که با توجه به قوانین بیمه‌ای امکان عقد قرارداد دیگری وجود نداشت.

بطحائی با بیان اینکه در سال 93 برای رفاه حال فرهنگیان با بیمه گذار مستقل قراردادی منعقد شد گفت: پس از این دوره بیمه‌ی تکمیلی برای فرهنگیان در نظر گرفته شده اما در سال 94 با توجه به اینکه طرح تحول سلامت از سال 93 تعرفه‌های خدمات پزشکی را افزایش داده بود باعث تغییر روشی در ارائه خدمات بیمه‌ای شد.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به افزایش تعرفه‌ی خدمات پزشکی آموزش و پرورش برای خدمات رسانی ناچار به افزایش هزینه ها یا کاهش کیفیت بیمه‌ای بود که حاضر به انجام هیچکدام نشد در نتیجه بیمه‌ی فرهنگیان به صورت صندوقی اداره شد.

وی افزود: روش صندوقی برای بیمه تکمیلی شاغلان با خطر ورزشکستگی همراه است اما با توجه به هدف آموزش و پرورش مبنی بر رفاه حال فرهنگیان این طرح در دستور کار قرار گرفت.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای سال 95 افزایش حد بیمه‌ای در نظر گرفته شده گفت: طرح پیش رو که از مهر آینده در دستور کار قرار می گیرد افزایشی بیش از 12 درصد را شامل نمی شود.

وی همچنین به حذف سقف هزینه‌های بیمه‌ای برای بیماران صعب العلاج فرهنگی اشاره کرد و گفت: آمادگی کامل برای ارائه خدمات به این افراد وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
چرا موسسه رویان تهران برای فرزند دوم بیمه آتیه سازان را قبول نمی کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
خدمات دندانپزشکی, فیزیوتراپی
آخرین اخبار