12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016+ تصاویر

پایگاه اینترنتی "رولینگ استون" در مطلبی به معرفی عجیب‌ترین صحنه‌های ورزشی در بازی‌های المپیک ریو 2016 پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی رولینگ استون در مطلبی به معرفی عجیب‌ترین صحنه‌های ورزشی در بازی‌های المپیک ریو 2016 پرداخت: گذشته از فساد و ناهماهنگی که در این دوره از بازی‌های المپیک موج می‌زند، رویدادهای عجیبی نیز در طول برگزاری بازی‌ها رخ داده است. از قضیه آب‌های آلوده و تکمیل نشدن ورزشگاه گرفته تا حوادث ناگوار برای ورزشکاران در این دوره، هر روز داستانی عجیب در ریو رخ می‌دهد که باعث شگفتی مردم در سراسر جهان می‌شوند.

در ادامه گزارش با 12 رویداد عجیبی که در طول برگزاری بازی‌های ریو رخ داده است آشنا می‌شویم.

آب سبز استخر

در حالی که شکی در آلوده بودن آب‌های جاری و آب خلیج ریو نیست، این موضوع، محل برگزاری رقابت‌های شنا را نیز تحت تأثیر قرار داده و به سوژه اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. در محل برگزاری رقابت‌های آبی، استخرهای جداگانه‌ای برای تمرین ورزشکاران تیم‌های شنا، واترپلو و شیرجه تعبیه شده است که آب آن‌ها به‌ندرت عوض می‌شوند و رنگ آن‌ها به سبز می‌گراید. با رسانه‌ای شدن این موضوع، مقامات برگزاری رقابت‌ها اعلام کرده‌اند به‌جای مواد شیمیایی از شکوفه‌های جلبک برای تصفیه آب استفاده می‌شود که تغییر رنگ آب را به همراه داشته است.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

موهای سبز"لوچت"

رنگ سبز به رنگی حاشیه‌ساز در ریو تبدیل شده است. "رایان لوچت"-- شناگر تیم آمریکا-- که رنگ موهای خود را نقره‌ای کرده بود، با اتفاق عجیبی مواجه شد. موهای تازه رنگ‌شده وی پس از شنا در آب استخر سبز به رنگ سبز تغییر کرد. برخی تأثیر کلر را علت تغییر رنگ موهای وی عنوان کرده‌اند. در همین حال، بسیاری از هواداران وی با طرح نظراتی اعلام کردند او با این رنگ مو به جاردلیتو بازیگر نقش جوکر شبیه شده است.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

کلید استادیوم

دو روز پیش از آغاز رسمی بازی‌های ریو، کلید یکی از درب‌های اصلی ورزشگاه مفقود شد. علت آن بی‌توجهی نگهبانان و خوش‌گذرانی شبانه آن‌ها بود.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

لکه‌های بدن فلپس

مایک فلپس که همواره با چهره‌ای جدی در رقابت‌ها شرکت می‌کند این بار با ظاهری متفاوت روی سکو رفت. روی بدن پوشیده از لکه‌های بنفش بود. هواداران وی در گمانه‌زنی‌هایی، این لکه‌ها را نوعی بیماری ویروسی یا حاصل نوعی ضربه قلمداد کردند. اما درنهایت مشخص شد فلپس 31 ساله برای کسب نوزدهمین طلای المپیک دست به دامن عمل "بادکش" --طب سنتی ایرانی و چینی-- شده است.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

سرهم‌بندی بازی‌های تیم بسکتبال آمریکا

تیم ملی بسکتبال آمریکا، با حضور چهره‌هایی همچون کویین دورانت، کارملو آنتونی و مایک شیشفسکی، مربی افسانه‌ای آن تیمی تضمین شده است. با این حال این تیم در رقابت‌های خود تا حدودی ضعیف عمل کرد که موجب واکنش منفی تماشاچیان نیز شد. بازی این تیم با تیم ملی بسکتبال استرالیا به فاجعه‌ای برای تیم بسکتبال آمریکا در تاریخ المپیک تبدیل شد.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

شکست وزنه‌بردار

در رقابت‌های امسال المپیک، وزنه‌بردار کشور ارمنستان به شکل دل‌خراشی مغلوب وزنه‌های فولادی شد. ناتوانی وی در کنترل وزنه موجب شکسته شدن استخوان آرنج وی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. او برای درمان به توکیو اعزام شد.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

اسب بیمار

"پارزیوال" از معروف‌ترین اسب‌های مسابقه دِرساژ است که علی‌رغم داشتن مدال نقره، نتوانست در برابر پشه‌های مشهور ریو مقاومت کند. پارزیوال درنتیجه نیش پشه‌های ریو به تب سمی مبتلا شد و موفق به اجرای حرکات دقیق و موزن نشد. حرکات این اسب بیشتر حاصل ناتوانی و بیماری بود. پارزیوال با رژیم مایعات و استراحت به دوران اوج خود باز می‌گردد ولی از دریافت مدال باز ماند.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

تیراندازی به اتوبوس خبرنگاران

ریو شهری پر از جرم و جنایت است و حمله به مردم موضوعی عادی محسوب می‌شود. همزمان با برگزاری رقابت‌های المپیک ریو، گروهی از مجرمان ریو به اتوبوس حامل خبرنگاران حمله کردند که در این حادثه یک خبرنگار کشته شد. تاکنون علت حمله به این اتوبوس اعلام نشده است.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

کناره‌گیری سرنا و ونوس ویلیامز از دور رقابت‌های تنیس المپیک

از اتفاقات عجیب المپیک شکست خواهران ویلیامز در رقابت‌های تک‌نفره تنیس بود. سرنا ویلیامز، بانوی شماره یک تنیس جهان در رقابتی از تنیسور اوکراینی و دارنده عنوان بیستم جهان شکست خورد.

حادثه در رقابت‌های کایاک

ورزشکار رقابت‌های کایاک به دلیل استفاده از قایق نامناسب در آب‌های خروشان و آلوده ریو واژگون شد. بازرسان المپیک مشغول بررسی تجهیزات ورزشی این رشته هستند.

جنجال پرچم چین

ایراد طرح پرچمی که در رژه المپیک و اهدای مدال به چینی‌ها استفاده شد، این بود که پره نشانگر ستاره‌های کوچک با یکدیگر موازی بودند. در حالی که باید با هم زاویه 36 درجه بسازند.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

آیفون در رقابت‌های شمشیربازی

انزو لفورد، شمشیرباز فرانسوی در حالی که آیفونی در جیب داشت مقابل حریف آلمانی خود قرار گرفت. گفته می‌شود او یکی از هواداران بازی پوکمون گو است.

12 اتفاق عجیب در رقابت‌های المپیک ریو 2016 +تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
شباهت لوچت به جاردلیتو از همه جالب تر بود
آخرین اخبار