80 درصد سلامت مردم با وزارت بهداشت نیست/ اخلاق، مهمترین وظیفه یک پزشک!

وزیر بهداشت گفت:‌ 80 درصد سلامتی مردم در گرو اقدامات سایر دستگاه‌های دولتی به جز وزارت بهداشت و حمایت کامل دولت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان پزشکی در جشن دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی  شهید بهشتی که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، دانشگاه شهید بهشتی را از بهترین سرمایه‌های کشور خواند و گفت: ‌محصلان گروه پزشکی با هر گرایشی همواره در طول زندگی خود نیاز به مطالعه،‌ آموختن و مهارت آموزی دارند. 

وی خدمت همراه با اخلاق را مهمترین وظیفه پزشک دانست و اظهار داشت: خدمت خالصانه با اعتماد به خدا دستاوردهایی همچون ثروت و شهرت را نیز به همراه دارد هرچند که اینها ارزش محسوب نمی‌شوند. 

وزیر بهداشت امید بخشی را از  مهمترین رسالت پزشکی خواند و تصریح کرد: متاسفانه امروزه افرادی در لباس خدمت و یا غیر از آن در صدد بزرگ جلوه دادن مشکلات و ناامید کردن مردم هستند.

 هاشمی انتخاب الگوی مناسب برای ادامه مسیر زندگی را ضروری خواند و گفت: راز داری و مدارا  از مهمترین سفارشات دین ما و از برجسته‌ترین وظایف پزشکان است.

وی در ادامه لباس پزشکی را به خاطر واسطه بودن پزشک بین خدا و مردم مقدس برشمرد و ادامه داد:‌ نظام سلامت همواره برای ارائه خدمات مناسب و حل مشکلات مردم نیاز به حمایت کامل دولت دارد چرا که مشکلات دارو و درمان در عرصه بهداشتی برای مردم غیر قابل تحمل است.

وزیر بهداشت و درمان پزشکی 80 درصد سلامتی مردم را در گرو اقدامات سایر دستگاه‌های دولتی همچون وزارت ارشاد دانست و یادآور شد‌: نتایج طرح تحول امروزه برای همه قابل مشاهده بوده و این پروژه راه بی بازگشتی است که برکات آن با تلاش نمایندگان مجلس و حمایت دولت به مرور زمان بیشتر نصیب مردم می‌شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار