المپیک ریو 2016

راحله آسمانی امید اول بلژیک و کیمیا علیزاده امید اول المپیک/چالش تمام ایرانی در تکواندو ریو

احتمال رویارویی کیمیا علیزاده نماینده کشورمان با تکواندو کار ایرانی الاصل بلژیک در رقابت های تکواندو المپیک ریو 2016 وجود دارد.

راحله آسمانی امید اول بلژیک و کیمیا علیزاده امید اول المپیک/چالش تمام ایرانی در تکواندو ریوبه گزارش خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزشی باشگاه خبرنگارن جوان ؛با عضویت برخی تکواندوکاران مطرح ایرانی به دیگرکشور ها احتمال رویارویی نمایندگان کشورمان با مهاجران این رشته در المپیک 2016 برزیل وجود دارد . 

در بخش بانوان راحله آسمانی عضو سابق تیم ملی تکواندوی ایران از دیگر مهاجران ورزش کشور است،آسمانی عضو سابق تیم ملی تکواندوی ایران قرار بود در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو با پرچم کمیته بین‌المللی المپیک مبارزه کند اما به صورت قطعی اعلام شد که وی عضوی از کاروان ۱۰۷ نفره بلژیک خواهد بود و به عنوان نماینده بلژیک به رقابت خواهد پرداخت و در کاروان ۱۰۷ نفره بلژیک به میدان المپیک خواهد رفت . 

آسمانی نخستین  تکواندوکار زن ایرانی بود که به فینال بازیهای آسیایی رسید و  در فینال وزن ۶۲ کیلوگرم برابر نماینده کره جنوبی نتیجه را واگذار کرد و صاحب گردن آویز نقره آسیا و نایب قهرمان آسیا شد . 

وی تکواندو را از باشگاه کیان‌پور کرج و از سال ۷۹ آغاز کرد و مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، طلای تورنمنت منچستر انگلستان در همان سال، طلای جام فجر در اسفند ۸۹ و چندین مقام قهرمانی کشور در کارنامه بیش از پنج سال حضور وی در تیم ملی ایران بود.

از عناوین و مدالهایی که آسمانی پس از مهاجرت به بلژیک کسب کرده است می توان به مدال طلای مسابقات آزاد ۲۰۱۳ آلمان ، مدال برنز مسابقات آزاد بلژیک، مدال طلای مسابقات مستر هلند و همچنین مدال  طلای ۲۰۱۳ تاپیا اشاره کرد . 
 
راحله آسمانی در وزن -۵۷ کیلوگرم بانوان ، یعنی وزن دوم المپیکی در ریو مسابقه می دهد وزنی که کیمیا علیزاده یکی از ۱۶ مدعی کسب مدال در المپیک ریو نیز در آن مبارزه خواهد داد . 

با توجه به هم وزن بودن آسمانی با کیمیا علیزاده یکی از پرامیدترین هوگوپوشان ایرانی در ریودوژانیرو احتمال رو در رو شدن این دو تکواندو کار وجود دارد .
 
کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن منهای 57 کیلوگرم کشورمان متولد 19 تیرماه 1377در کرج و ساکن کرج است و با وجود سن پائین و با عملکرد بسیار خوبش به کیمیای تکواندو ایران معروف شد .

در مسابقات جهانی 2015 روسیه به خوبی درخشید و در نخستین حضورش در مسابقات جهانی تنوانست به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. و از آن مهمتر  توانست مدال بزنز جهانی را کسب کند . 

مدالی که پیش از آن در تاریخ تکواندوی ایران اتفاق نیفتاده بود و در مسابقات روسیه هم 5 تکواندوکار بانوی ایران حذف شدند و فقط کیمیا توانست تا انتها پیش رود .

حالا در شیاپ چانگ المپیک ریو به دنبال خلق حماسه و کسب خوشرنگ ترین مدال برای تکواندو کشورمان است . 


کیمیا علیزاده به گفته هادی ساعی، شانس کسب مدال طلای المپیک را دارد . 

عناوین و افتخارات کیمیا علیزاده : 

طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2014

طلای نوجوانان المیپیک جهان 2014

طلای تورنمنت جام فجر 2014

نقره تورنمنت جام پادشاهی هلند 2015

برنز مسابقات قهرمانی جهان 2015

طلای مرحله اول مسابقات گرندپری در سال 2015

طلای تورنمنت آزاد یونان 2016


تکواندوی المپیک در چهار وزن برگزار می‌شود و کشورمان چهار نماینده در المپیک 2016 دارد.  

فرزان عاشورزاده ، مهدی خدابخشی ، سجاد مردانی و کیمیا علیزاده نمایندگان تکواندو کشورمان در المپیک 2016 هستند که 
17 تا 20 آگوست (27 تا 30 مردادماه) براي مبارزه با حريفانشان به روي شياپ چانگ مي روند.

در بازی های ریو 2016، در مجموع 128 تکواندوکار زن و مرد مجوز حضور دارند که در هربخش 4 وزن وجود دارد یعنی 4 وزن زنان و 4 وزن مردان و 16 تکواندوکار برروی شیاپ چانگ خواهند رفت . 

برنامه مسابقه کیمیا علیزاده نماینده 57 - کیلوگرم تنها بانوی تکواندوکار کشورمان در المپیک 2016 به شرح زیر است :

پنج شنبه 28 مرداد ساعت 16:30 مقدماتی ، ساعت 22:30 یک چهارم نهایی و نیمه نهایی جمعه 29 مرداد ساعت 3:30 شانس مجددو فینال

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
یه خسته نباشید جانانه باید به راحله آسمانی گفت! مثلا رفتی اروپا آزاد باشی؟! یه دختر 18 ساله ایرانی خیلی راحت برنز المپیکو گرفت (در حالی که طلا هم میتونست بگیره) ولی تو با این همه ...........حذف شدی! اگه عرضه داشتی مثل علیزاده همین ایران هم میتونستی موفق بشی.
آخرین اخبار