تولید گندم رکورد زد/ خود کفایی دانه های روغنی دست نیافتنی است

معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی گفت:با توجه به بحران منابع آبی و نوع کشت این محصول تولید 100 درصدی دانه های روغنی امری نشدنی است.

تولید گندم رکورد زد/ خود کفایی دانه های روغنی دست نیافتنی است
حسن عباسی معروفان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت خرید گندم اظهار داشت: تا به امروز حدود 10 میلیون و 763 هزار تن گندم با ارزش بالغ بر 137 هزار میلیارد ریال از 31 استان کشور خریداری شده است.

وی افزود: تا کنون 50 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی به مرور از ابتدای هفته آینده تا پایان فصل برداشت پرداخت خواهد شد.

عباسی معروفان از رشد 30 درصدی خرید گندم خبر داد و گفت: مجموع آمار خرید سال گذشته گندم از کشاورزان 8 هزار و 800 تن بوده که تا به امروز خرید گندم از کشاورزان 30 درصد افزایش داشته است. 

 خرید کلزا 10 درصد افزایش یافت

وی در خصوص میزان خرید کلزا از کشاورزان بیان کرد: حدود 67 هزار تن کلزا با ارزش بیش از 160 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که بهای آن بلافاصله پس از خرید پرداخت شده است.

عباسی معروفان از افزایش 10 درصدی خرید کلزا خبر داد و گفت: عملیات خرید کلزا به اتمام نرسیده اما می توان گفت که میزان خرید در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته،لازم به ذکر است دانه های روغنی از قبیل سویا و آفتابگردان تا دو ماه آینده برداشت می شود و برنامه خرید و پرداخت مطالبات آنها همانند خرید کلزا خواهد بود.

عباسی معروفان بیان کرد: با توجه به بحران منابع آبی و نوع کشت این محصول تولید 100 درصدی دانه های روغنی امری نشدنی است از این رو تلاش بر آن است که با ترغیب کشت دوم میزان تولید در داخل را افزایش دهیم.

 پیش بینی خود کفایی شکر در سه سال آینده

معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به میزان تولید چغندر قند اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود که هزار و 600 تن شکر از چغندر قند استحصال شود.

وی ادامه داد: با توجه به مصرف 2 هزار و 200 تن شکر و تحقق تولید هزار و 600 تن شکر تنها می بایست 600 هزار تن کمبود شکر را از طریق واردات تامین نماییم. لازم به ذکر است که طی سه سال آینده با کشت پاییزه چغندر قند از واردات خام شکر جلوگیری خواهیم کرد. 

گفتنی است که سرانه مصرف 28 کیلو شکر برای هر نفر خارج از محدوده است که می بایست با توجه به دستورات بهداشتی این رقم را به 20 کیلو کاهش  دهیم.



انتهای پیام/

























اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار