ارومیه؛

کارخانجات نساجی خوی به عنوان واحد نمونه کشوری انتخاب شدند

کارخانجات نساجی شهرستان خوی به عنوان واحد نمونه در سطح کشور انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به عملکرد اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان خوی در تیر ماه سال 1395 اظهار داشت: در این رابطه در بخش صنعت، 9 جواز تاسیس با سرمایه گذاری 105 میلیارد ریال و اشتغال 124 نفر تاسیس شد.

وی افزود: علاوه بر آن، بررسی و تایید سوخت صنایع نفت گاز به تعداد 17 و نفت کوره به تعداد سه واحد در این بازه زمانی صورت گرفت.

به گفته یحیی کاظمی، مجموع تسهیلات مصوب 17 واحد تولیدی این شهرستان نیز مبلغ 714 میلیارد ریال بوده که معادل 8 درصد کل استان است و برای حل مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان خوی درخصوص واحدهای راکد و نیمه فعال مبلغ دو هزار و 620 میلیارد ریال لازم است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی تصریح کرد: در ماه گذشته تعداد 21 واحد تولیدی به اداره تامین اجتماعی برای استفاده از بخشودگی جرایم بیمه معرفی شدند.

وی افزود: از سوی دیگر معرفی کارخانجات نساجی خوی به عنوان واحد نمونه در سطح کشور انجام شد.

کاظمی با اشاره به اقدامات بخش معدن این شهرستان گفت: در این زمینه ضمن تأیید و بررسی سوخت معادن در حال بهره برداری به تعداد 12واحد معدنی فعال در شهرستان خوی به میزان 137 هزار لیتر، بارنامه حمل و انتقال مواد معدنی به معادن فعال شهرستان خوی تحویل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با بیان عملکرد یک ماهه امور اصناف در تیر ماه امسال تصریح کرد: در ماه گذشته علاوه بر صدور 44 فقره پروانه کسب صادره پنج ساله، 67 فقره پروانه کسب صادره نیز تمدید شد.

وی افزود: در حوزه فرش نیز ضمن صدور 13 کارت قالیبافی، تعداد 57 کارت قالیبافی تمدید شد.

کاظمی با اشاره به آمار صادرات و واردات این شهرستان در ماه گذشته گفت: در این رابطه سه مجوز صادراتی به ارزش 78 هزار دلار و 64 مجوز وارداتی به ارزش 371 هزار دلار صادر شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی اظهار داشت: اهم کالاهای صادراتی شامل هندوانه، کیوی و خرما و کالاهای وارداتی شامل پارچه، پوشاک، لوازم خیاطی، ظروف شیشه ای، براق کننده، پمپ پی تی یو، پنل گچی و قطعات علف چین بوده است.

کاظمی با اشاره به عملکرد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی در ماه گذشته گفت: در این باره یک هزار و 375 واحد بازرسی و 34 واحد متخلف شناخته شد.

وی با بیان اهم تخلفات و پرونده های متشکله اظهار داشت: در این رابطه از تعداد 652 ‌واحد تولیدی صنفی بازرسی و تعداد 10 واحد به دلیل تخلفات ارتکابی شامل کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و عدم درج قیمت نرخنامه توسط بازرسان این اداره شناسایی و با تشکیل پرونده های جداگانه به ارزش 29 میلیون و 95 هزار و 600 ریال برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کاظمی گفت: علاوه بر آن، از یک شرکت حمل آرد بازرسی و سه واحد خدماتی به دلیل عرضه خارج از شبکه آرد توسط بازرسان این اداره شناسایی و با تشکیل پرونده های جداگانه به ارزش 76 میلیون و 992 هزار و 200 ریال برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی اظهار داشت: از سوی دیگر یک انبار شکر نیز به دلیل عدم اعلام موجودی شکر توسط بازرسان این اداره شناسایی و با تشکیل پرونده به ارزش 725 میلیون ریال برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

به گفته کاظمی، در ماه گذشته سه واحد توزیعی به دلیل فروش لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاقی و تقلبی با تشکیل تیم مشترک بازرسی با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و بازرسان این اداره شناسایی و با تشکیل پرونده های جداگانه به ارزش 109 میلیون و 110 هزار ریال برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

وی با اشاره به عملکرد بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان خوی در خصوص قاچاق کالا در تیر ماه امسال بیان کرد: در این رابطه تعداد شش پرونده به ارزش 112 میلیون و 990 هزار ریال تشکیل شد.

کاظمی گفت: اهم کالاهای مکشوفه قاچاق شامل دو هزار و 880 نخ سیگار و 736 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.