خلاقیت نوجوانان هدف اصلی فناوری های نرم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی گفت: افزایش خلاقیت نرم یکی از اهداف اصلی فناوری های نرم در معاونت علمی است.

محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره نوآوری و خلاقیت مسیر شکوفایی  است، اظهار داشت: موضوع کودکان این سرزمین، توجه به شکوفایی خلاقیت و آینده‌ای که برآمده از خاطرات کودکی بچه‌هاست، نکته‌ای موردتوجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ما زمانی که صحبت از علم و فناوری می‌شود این‌طور به نظر می‌رسد که باید تنها به موضوعاتی چون بیوتکنولوژی، هوافضا، نانو، ICT و امثال این توجه شود درصورتی‌که فناوری‌های نرم و فرهنگی حوزه‌ای است که اگر اهمیت آن بیش از موضوعات اشاره‌شده نباشد، کمتر نیست.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی یادآور شد:  زیرشاخه‌ای از حوزه فناوری‌های نرم تحت عنوان فناوری‌های فرهنگی که زیربنای صنایع خلاق محسوب شده  و در دهه گذشته بسیار موردتوجه کشورهای توسعه‌یافته قرار گرفته تا جایی که بعضاً 10 درصد GDP این کشورها توسط همین صنایع خلاق تأمین می‌شود.

سجادی عنوان کرد: نکته دیگری که در حوزه اسباب‌بازی اهمیت دارد و باید به آن توجه کنیم این مسئله است که اسباب‌بازی می‌تواند موجب بالندگی شخصیت کودک شود و از طرفی اثرات مخربی به همراه دارد لذا توجه به حوزه‌های فرهنگی در کشور نمی‌تواند بدون توجه به حوزه اسباب‌بازی محقق شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار