نیروهای عراقی در 500 متری مرکز قیاره

فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد نیروهای مشترک عراقی در 500 متری مرکز قیاره هستند و بر بیشتر میدان‌های نفت این منطقه مسلط شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، نجم عبدالله جبوری، فرمانده عملیات نینوا، از نزدیک شدن نیروهای مشترک عراقی به 500 متری مرکز قیاره و تسلط بر اکثر میدان‌های نفت خام این منطقه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مشترک گروه شماره 15 ارتش و  نیروهای مبارزه با تروریست، تنها 500 متر از مرکز منطقه قیاره فاصله دارند، افزود: ما در حمله به مرکز عجله نداریم؛ زیرا با همکاری گروه مشترکی با فرماندهی دفتر عملیات نینوا به مواضع مشخص شده از سوی دفتر حمله خواهیم کرد.

فرمانده عملیات نینوا با اشاره اینکه نبرد قیاره در مرحله نهایی است گفت: نیروهای عملیات می‌توانند عده بسیاری از عناصر داعش را در این ناحیه به هلاکت برسانند. 

وی افزود: این نیروها در حملات روز گذشته خود توانستند 6 روستا را در ناحیه قیاره واقع در 65 کیلومتری جنوب استان نینوا از چنگ تروریست‌های داعش آزاد کنند.

جبوری با تاکید بر اینکه تروریست‌های داعش در آستانه شکست در ناحیه قیاره هستند و نیروهای عراقی پیروزی‌های چشم‌گیری را به دست آورده‌اند، اعلام کرد: این ناحیه از اهمیت خاصی برخوردار است؛ زیرا نفت ماده‌ای است که گروه تروریستی داعش در این منطقه به دنبال آن است.

یک منبع امنیتی استان نینوا نیز از درگیری‌های شدید میان نیروهای عراقی و تروریست‌ها در راه‌های ورودی به این ناحیه خبر داد.

نیروهای امنیتی عراق و نیروهای کرد چندین عملیات نظامی در مناطق نزدیک استان موصل برای آزادی این منطقه از دست تروریست‌های داعش انجام دادند و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به دست آورده‌اند.

 از سوی دیگر، نیروهای عراقی 200 خانواده آواراه عراقی از منطقه شرقاط و روستاهای اطراف آن که موفق به فرار شده بودند را در مناطق امنی جای داد و مواد غذایی و دارویی در اختیار آنها قرار داد.

جاسم  محمد، وزیر مهاجرت عراق، از برپایی اردوگاه‌هایی در شمال صلاح‌الدین بمنظور استقبال  و حمایت از خانواده‌هایی که موصل را ترک می‌کنند، خبرداد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار