همدان؛

تلاش براي برپايي کنگره بين‌المللي شهداي مدافع حرم در همدان

دبير جبهه مردمي انقلاب اسلامي همدان گفت: امور مطالعات برگزاري کنگره بين‌المللي شهداي مدافع حرم توسط مجموعه‌هاي مردم نهاد جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در حال انجام است.

تلاش براي برپايي کنگره بين‌المللي شهداي مدافع حرم در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدجواد زمرديان با اشاره به اینکه این کنگره در صورت حمايت مسؤولان در همدان برگزار مي‌شود. اظهار کرد: خلأهاي موجود در نظام مديريت راهبردي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در استان همدان با وجود تصوير روشن از شرح وظايف متوليان در شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت ناشي از نبود توجه مسؤولان به اسناد بالادستي و نبود هماهنگي سازمان‌هاي متولي در حوزه جهاد و شهادت است.

وي تنها راه برون‌رفت از اين چالش و بي‌تحرکي را انسجام‌بخشي، عمق‌بخشي و هماهنگ‌سازي ظرفيت‌هاي دستگاه‌ها، نخبگان و پيشکسوتان حوزه ايثار و شهادت دانست و افزود: هرگاه اين موضوع در استان مورد توجه قرار گرفته است، مردم شاهد کارهاي بزرگي در استان بودند که نمونه اين انسجام در سال‌هاي دفاع مقدس نمود عيني داشته است.

دبير جبهه مردمي انقلاب اسلامي همدان با بيان اينکه استفاده از ظرفيت بزرگ فرهنگي در بخش دولتي و مردمي، از ويژگي‌هاي ممتاز سردار شهيد همداني بود، بيان کرد: حالا وقت آن است که همرزمان و نيروهاي وي به پاس قدرداني از جايگاه و فرصتي که اين شهيد بزرگوار براي استان به وجود آورده است، دست به کار شوند و طرحي نو در اندازند.

زمرديان تصريح کرد: تشکيل دبيرخانه‌هاي مردمي معرفي و تجليل از چهره‌هاي ماندگار انقلابي ايثارگر هم استاني، عمق‌بخشي و حمايت از يادواره‌هاي شهداي محلات مسجدمحور، حرم‌داري مزارهاي شهداي گمنام توسط فعالان فرهنگي علاقمند، گردآوري خاطرات و اسناد عموم شهروندان در حوزه انقلاب و دفاع مقدس به عنوان اولويت‌هاي راهبردي فاقد متولي و مورد توجه مقام معظم رهبري در حوزه ترويج جهاد و شهادت جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در همدان است که بايد با قيد فوريت اجرايي شود.

دبير جبهه مردمي انقلاب اسلامي همدان افزود: بر اين اساس مجموعه‌هاي خودجوش مردمي آماده تهيه اطلس فرهنگي در حوزه ايثار و شهادت استان هستند.

زمرديان با بيان اينکه در راستاي برنامه‌ريزي‌هاي کلان فرهنگي براي تحقق سندچشم‌انداز جهاد و شهادت مورد انتظار مقام معظم رهبري، امور مطالعه برگزاري کنگره بين‌المللي شهداي مدافع حرم توسط مجموعه‌هاي مردم نهاد جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در صورت آمادگي و حمايت مسؤولان استان همدان کنگره بين‌المللي شهداي مدافع حرم در همدان با توجه به جايگاه رفيع قافله سالار شهداي مدافع حرم سردار شهيد حاج حسين همداني در استان برگزار مي‌شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.