تجدید نظر در تخصیص اعتبارات برای دستگاه‌هایی که گزارش عملکرد نمی دهند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از مصوبه تجدید نظر در تخصیص اعتبار دستگاه‌هایی که گزارش عملکرد نمی دهند، خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ساماندهی مصرف صحیح اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: هزینه کرد اعتبارات پژوهشی طبق قانون 224 باید در سامانه سماد ثبت شوند و شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری آنها را به مجلس گزارش کند.

وی اعلام کرد: به منظور ساماندهی هرچه بیشتر اعتبارات پژوهشی، این معاونت به دنبال اصلاح و ابلاغ آیین نامه های مرتبط با آن است،به طوری که ارائه امتیازات و اعتبارات در سطح دانشگاه ها و همچنین تحصیلات تکمیلی سر و سامان گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی ها خوشبختانه ارائه گزارش هم از لحاظ حجم مالی و هم، تعداد دستگاه‌های گزارش دهنده، افزایش پیدا کرده است. 

احمدی با بیان اینکه شورای عتف به این گزارش ها توجه خاص دارد، اظهار داشت: در جلسه اخیر این شورا مصوبه ای تصویب شد تا دستگاه‌هایی که گزارش عملکرد نمی دهند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تخصیص اعتبارشان به‌عنوان تنبیه تجدید نظر کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد: امیدواریم در سال جاری این مصوبه عملیاتی شود چرا که عدم ارائه گزارش عملکرد از سوی دستگاه‌ها تخلف است و باید بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار