درباره نقاط ضعف و قوت فرزندتان پیش داوری نکنید

آموزش تشویق به ابراز وجود در فرزند باعث می شود تا در آینده بتواند خواسته های خود را به طرف مقابلش راحتر بازگو کند.

درباره نقاط ضعف و قوت فرزندتان پیش داوری نکنیدفریبا احدی بیگلو روان شناس تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: تغییرات خلقی و روانی در دختران نوجوان بیشتر است و والدین با آگاه سازی فرزند خود پیش از دوران نوجوانی نقش مهمی در رشد صحیح این تغییرات دارند.

وی تصریح کرد: از جمله این آگاه سازی ها توسط والدین، آموزش به تشویق ابراز وجود در فرزند است که باعث می شود تا در آینده او بتواند نیازها و خواسته هایش را راحت تر به طرف مقابل به خصوص همسرش بیان کند.

احدی بیگلو در ادامه گفت: در کنار آموزش توانایی ابراز وجود، یادآوری نقش مهم زنان در جامعه از جمله شخصیت ها و مشاغل مختلفی که بانوان عهده دار آن هستند به فرزند باعث می شود که اعتماد به نفس آن ها افزایش یابد و از هویت جنسی خود رضایت داشته باشند.

وی افزود: همچنین والدین باید توجه داشته باشند برای افزایش اعتماد به نفس در فرزند، تعریف و تمجیدهایی که نسبت به دختر نوجوانشان دارند باید منطبق بر واقعیت باشد، زیرا عدم این انطباق باعث می شود تا او به خود مغرور و یا سرخورده شود.

این روان شناس تربیتی بیان کرد: برای جلوگیری از تخریب اعتماد به نفس در نوجوان، هرگز درباره نقاط ضعف یا قوت فرزندتان پیش داوری نکنید، بدین معنی که به دنبال رشد، شکوفایی و تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف در او باشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار