یاسوج؛

فعالیت 2 سازمان مردم‌نهاد سلامت در استان

قائم‌مقام امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در حال حاضر دو سازمان مردم‌نهاد در حوزه درمان به نام انجمن ام‌.اس و سرطان نور فعال در استان داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سالار جوکار با اشاره به محرومیت‌هایی که استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از گذشته‌ها داشته است، اظهار کرد: هر چند نظام جمهوری اسلامی تلاش‌ها و خدمات گسترده‌ای برای رفع محرومیت‌ها داشته اما به دلیل تاریخی و عمیق بودن محرومیت‌ها همچنان شاهد رگه‌هایی از این محرومیت تاریخی در برخی از حوزه‌ها هستیم.

قائم‌مقام امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گفت: به همین منظور و برای رفع محرومیت‌ها نباید تنها به اعتبارات دولتی و کمک‌های دولت دل خوش کنیم.

این مسؤول افزود: بی‌شک محرومیت‌های استان ما در حال حاضر و تا سال‌های آینده با اعتبارات دولتی قابل برطرف شدن نیست لذا باید از سایر بخش‌ها و از توان مردمی کمک بگیریم.

وی حضور خیرین مردمی را مهم‌ترین موضوع برای کمک به رفع محرومیت‌های تاریخی استان دانست و گفت: در حوزه سلامت و درمان بیش از سایر حوزه‌ها شاید به کمک خیرین نیاز داشته باشیم.

جوکار گفت: به غیر از حضور خیرین باید از توان تشکل‌های غیر دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد یا همان سمن‌ها نیز استفاده بیشتری کنیم.

وی سمن‌ها را بهترین یاور برای کمک به حوزه درمان و سلامت و مروج فرهنگ خیرخواهانه در حوزه درمان دانست و گفت: در حال حاضر تنها دو سازمان مردم‌نهاد فعال در حوزه درمان به نام انجمن ام‌.اس و سرطان نور داریم که لازم است برای گسترش تعداد آن‌ها تلاش شود.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.