هفت میلیون زائر به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند

سردار فضلی: گفت: برنامه‌ریزی شده که تا پایان فروردین سال آینده بیش از هفت میلیون زائر به سرزمین‌های نور و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرمانده‌ قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در همایش «تجلی اخلاص» و تجلیل از موفق‌ترین خادمین شهدا و دست‌اندرکاران اجرای عملیات فرهنگی راهیان نور استان بوشهر افزود: از ابتدای اردیبهشت پارسال تا آخر فروردین امسال بیش از شش میلیون زائر از طریق زمینی و دریایی در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه،کردستان، آذربایجان غربی، بوشهر و هرمزگان اعزام شدند.

سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی با بیان این‌که اردوی راهیان نور، حج بصیرتی است، تصریح کرد: روزبه‌روز بر شمار زائران مناطق عملیاتی افزوده می‌شود؛ سال‌های 86 و 87 ، 400 هزار زائر، سال 88 یک میلیون و 400 هزار زائر، سال 89 یک میلیون و 810 زائر، سال 90 دو میلیون و 934 زائر، سال 91 سه میلیون و 974 زائر، سال 92 چهار میلیون و 860 زائر، سال 93 پنج میلیون و 100 هزار نفر و سال 94 نیز بیش از شش میلیون زائر کربلاهای ایران را زیارت کردند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: پیش‌تر امکان اقامت برای یازده هزار نفر را داشتیم که اکنون به 120 هزار نفر افزایش یافته است و نزدیک به 200 هزار نفر از برادران و خواهران تشیّع و تسنّن راهبری این برنامه‌ عظیم را برعهده دارند و خادمیِ شهدا را می‌کنند.

 سردار فضلی افزود: توسعه‌ زیرساخت‌ها در بخش‌های گوناگون مانند ریل، ناوگان جاده‌ای، شناور، مکان‌های اقامتی و ایمنی از مهمترین عواملی ا‌ست که می‌تواند موجب افزایش شمار زائران شود.

جانباز سال‌های خون و حماسه ادامه داد: عرصه‌ نمایش‌های رزمی و بازسازی قطعاتی از دفاع مقدس در یازده نقطه‌ کشور پیش‌بینی شده که استان بوشهر هم از جمله‌ آنهاست و نقش به‌سزایی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

 فرمانده‌ قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به نوآوری‌های که هر سال در اردوهای راهیان نور رخ می‌دهد، خبر داد: امسال و به‌زودی از زیارت‌نامه شهدای دفاع مقدس برای کاروانیان راهیان نور رونمایی می‌شود که به‌همت آیت‌اله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ بوشهر تدوین و از آیات قرآن و کلام عترت برگرفته شده است.

سردار سرتیپ پاسدار فضلی، ولی فقیه، قانون اساسی جمهوری اسلامی و دشمن‌ستیزی را سه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امروز امت اسلامی در یک وحدت مثال‌زدنی از اسلام واقعی حفاظت می‌کنند و در مبارزه با استکبار و استعمار لحظه‌ای غفلت و درنگ نکرده‌اند.

 در این همایش که پیش‌ازظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق بوشهر برگزار شد، از خانواده‌ شهید احمدی‌جوان تنها شهید مدافع حرم استان بوشهر، خانواده سه شهید دیگر و 375 تن از خادمان و دست‌اندرکاران در اجرای عملیات راهیان نور در استان بوشهر تجلیل شد.

 از اردیبهشت 94 تا فروردین 95 ، پنجاه هزار و 867 زائر از استان بوشهر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس کشور اعزام شده‌اند و شش هزار و 502 زائر نیز مهمان راهیان نور دریایی استان بوشهر در جزیره‌ مقاوم خارگ بوده‌اند.

خارگ در هشت سال جنگ تحمیلی دو هزار و 834 بار مورد اصابت موشک‌های رژیم بعثی عراق قرار گرفت.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.