زاهدان؛

محکومیت میلیاردی برای قاچاقچیان انبه

با بررسی 101 پرونده در زمینه قاچاق انبه، متخلفان آن به پرداخت یک میلیارد و 852 میلیون و 383 هزار ریال محکوم شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان درباره قاچاق میوه به کشور بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری، 6 فقره پرونده قاچاق میوه از نوع نارنگی در این اداره‌کل بررسی شد که پس از رسیدگی، متخلفان این پرونده‌ها در مجموع به پرداخت 99 میلیون و 374 هزار ریال محکوم شدند.

سید مرتضی مدنی  افزود: در این مدت هفت فقره پرونده نیز در زمینه قاچاق موز تشکیل و بررسی شد که متخلفان به پرداخت 154 میلیون و 825 هزار ریال محکوم شده‌اند. 

وی ادامه داد: بیشترین قاچاق میوه از مرزهای استان از ابتدای سال 95 مربوط به انبه بوده که 101 پرونده در این رابطه به تعزیرات حکومتی استان وارد شده و متخلفان آن به پرداخت یک میلیارد و 852 میلیون و 383 هزار ریال محکوم شدند. 
وی گفت: نیمی از پرونده‌های وارده قاچاق انبه در زاهدان و باقی در دیگر شهرستان‌های استان نظیر سراوان، ایرانشهر، خاش و غیره تشکیل و بررسی شده است. 
 
مدنی فدکی بیشترین میزان قاچاق میوه در سیستان و بلوچستان را از مرز میرجاوه و سراوان دانست عنوان کرد و افزود: ورود میوه از کشورهای همجوار به صورت غیرقانونی و قاچاق یکی از موضوعات مهم در استان است که علاوه بر وارد کردن آسیب به تولیدات داخلی و نابودی اشتغال و کشاورزی، باعث ورود آفات گیاهی به کشور و انتقال بیماری‌های گیاهی و نباتی می‌شود. 

انتهای پیام/گ

برچسب ها: قاچاق ، میلیاردی ، انبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار