جشن خود کفایی گندم برگزار می شود

معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت:با توجه به رکورد تولید گندم در سال جاری همزمان با سالروز تاسیس وزارت جهاد کشاورزی جشن خود کفایی برگزار خواهد شد.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی شرکت بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا کنون 11 میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر 14 هزار میلیارد تومان از 31 استان کشور خریداری شده است.

وی با بیان اینکه طی این هفته دو هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران واریز می شود، افزود: تا کنون 6 هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی به مرور تا پایان فصل برداشت پرداخت خواهد شد.

عباسی معروفان ادامه داد: امسال در سال اقتصاد مقاومتی به خود کفایی رسیده ایم که این امر بیانگر شکسته شدن رکورد تولید و به کارگیری تمهیداتی برای صادرات محصول است.

معاون بازرگانی دولتی در پاسخ به این سوال که خرید تضمینی به چه مرزی خواهد رسید، گفت: تا دو هفته آتی با اتمام فصل برداشت پیش بینی می شود که خرید تضمینی به مرز 11 میلیون و 200 الی 300 هزار تن برسد .

وی با اشاره به میزان تولید گندم بیان کرد: با توجه به اینکه مقداری گندم برای بذر سال آینده و مایحتاج روزانه کشاورزان نگه داری می شود، آمار دقیقی در خصوص میزان تولید در دسترس نیست اما با توجه به جمع بندی آمار تولید 31 استان تولید از مرز 13 میلیون و 500 هزار تن فراتر رفته است.

 معروفان در پایان گفت:با توجه به رکورد تولید گندم در سال جاری و همزمان با سالروز تاسیس وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر از گندمکاران نمونه ،جشن خود کفایی برگزار می‌شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
هر چند سالی یک بار توی گندم خودکفا می شیم
بعدش،دوباره واردات شروع میشه
آخرین اخبار