مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت:

«فجر» سوره محوری راهپیمایی اربعین 95/ پنج موکب عزاداری به بانوان اختصاص داده می‌شود

محمدی گفت: بزرگترین جمع‌خوانی قرآن را در روز 17 صفر به سوره فجر اختصاص می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست تخصصی بررسی فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی با حضور لاله افتخاری عضو کمیسیون آموزش عمومی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور صبح امروز اول شهریور برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم افتخاری گفت: باید از ظرفیت اربعین حسینی و جریان آن در همه زمان‌ها و مکان‌ها استفاده کنیم و مخاطبان با این ظرفیت قرآنی آشنا شوند. در سفر دو هفته قبل به عراق به پیشنهاد دوستان مسئولیت شورای راهبردی بانوان اربعین حسینی را به عهده گرفتم.
 
محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت اظهار داشت: اربعین بزرگترین تجمع بشر است که ظرفیت خیلی خوبی در این مراسم شکل می‌گیرد. سال گذشته بزرگترین نماز جماعت از نجف تا کربلا برگزار شد و همچنین بزرگترین دوره آموزشی قرآن در این زمان صورت گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت ادامه داد: مردمی که در این مراسم حاضر می‌شوند جدا از قوم و ملیتی که دارند، کنار هم قرار می‌گیرند، چرا که همه در مکتب عاشورا رشد کرده‌اند. با پیشنهاد خانم افتخاری طرح‌هایی را به صورت فشرده سال گذشته اجرا کردیم و 50 محفل انس در موکب‌های مسیر کربلا برگزار شد.
 
وی ادامه داد: قرار است هر سال یک سوره قرآن سوره محوری مراسم اربعین باشد، امسال سوره فجر به عنوان سوره محوری اربعین حسینی 95 انتخاب شده و  همچنین 114 موکب قرآن تدارک دیده می‌شود.

محمدی گفت: برای فاز اول 25 موکب کار ویژه قرآنی را انجام دهد که شامل محافل انس با قرآن، نماز، روخوانی و حفظ قرآن است. در ضمن بزرگترین جمع‌خوانی قرآن را در روز 17 صفر به سوره فجر اختصاص می‌دهیم، همچنین چندین نمایشگاه در مسیر راهپیمایی زائران خواهیم داشت و قرار است از 50 فعال قرآنی را در ایران میزبانی کنیم.
 
افتخاری اظهار داشت: برخی از برنامه‌های ما بین بانوان و آقایان مشترک بوده و از آنجایی که کار خانم‌ها کار نو و تازه‌ای است، ملاحظاتی برای آنها وجود دارد. در 25 موکب ویژه فعالیت‌های قرآنی به آموزش، حفظ قرآن، روخوانی و روان‌خوانی می‌پردازیم و امیدوارم این فعالیت‌ها تحقق پیدا کند و ما برای انجام این کارها به زمان‌بندی و برنامه‌ریزی در آینده نیاز داریم.
 
محمدی عنوان کرد: بر اساس تعاملات فرهنگی ایران و عراق اتفاقات خوبی برای کشور عراق افتاده که یکی از این تعاملات اربعین است. علاوه بر 25 موکب فاز اول، قرار است 5 موکب مختص بانوان مجهز شود و به خانم‌ها اختصاص داده شود.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار