انتقاد نامزد دموکرات انتخابات سنا از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران

سخنگوی مک‌گینتی با ابراز نگرانی از پرداخت 400 میلیون دلار به ایران، ادعاهای سران آمریکایی درخصوص برنامه هسته‌ای کشورمان را تکرار کرد.

انتقاد نامزد دموکرات انتخابات سنا از پرداخت 400 میلیون دلار به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آنلاین، «کیتی مک‌گینتی،» نامزد دموکرات انتخابات سنای آمریکا و از حامیان توافق‌ هسته‌ای ایران، درخصوص پرداخت 400 میلیون دلار به تهران از سوی واشینگتن، ابراز نگرانی کرد و آن را «باج‌دهی» دولت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور این کشور، به ایران خواند. 

سخنگوی مک‌گینتی جمعه، در گفتگو با «کالکینز میدیا» اظهار داشت: دولت باید درخصوص جزئیات اقدامات صورت گرفته برای اطمینان از تعهد ایران به مفاد برجام و بازگرداندن شهروندان آمریکایی (منظور جاسوسان آمریکایی بازداشت شده در خاک کشورمان است) شفاف‌سازی کند. وی افزود: تأمین امنیت شهروندان آمریکایی اولویت اصلی مک‌گینتی است و این در صورتی تحقق می‌یابد که اطمینان حاصل کنیم ایران قادر به تولید سلاح هسته‌ای نخواهد بود.   

اظهارات سخنگوی مک‌گینتی پس از آن مطرح می‌شود که هفته گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت اوباما از 400 میلیون طلب کشورمان به عنوان اهرم فشاری برای آزادی جاسوسان آمریکایی استفاده کرده است. همزمانی پرداخت این مبلغ و آزادی زندانیان آمریکایی انتقاداتی را در داخل آمریکا برانگیخته است. 

نگارنده گزارش در ادامه مدعی شده است: مخالفان می‌گویند کاخ‌سفید به کشوری سرکش که حامی اصلی تروریست در منطقه خاورمیانه و جهان است، باج داده است. وزارت کشور آمریکا می‌گوید این 400 میلیون دلار بخشی از بدهی میلیاردی آمریکا به ایران بود که بر سر بازگرداندن آن به تهران از پیش توافق شده بود. این پول به توافق تسلیحاتی آمریکا و رژیم پهلوی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط می‌شود که در جریان آن ایران پول خرید تسلیحات را پرداخت کرد؛ اما به دلیل وقوع انقلاب اسلامی سفارشات به تهران تحویل داده نشد.

انتقاد نامزد دموکرات انتخابات سنا به پرداخت 400 میلیون دلار به ایران در حالی مطرح می‌شود که «پت تومی،» سناتور ایالت پنسیلوانیا و رقیب انتخاباتی مک‌گینتی از این ایالت که در بسیاری از نظرسنجی‌ها پیشتاز است، معتقد است وی در جریان سیاست‌ها و اقدامات اوباما در قبال ایران بوده است و نامزد دموکرات انتخابات سنا را بدلیل سکوت در این خصوص مقصر می‌داند. تومی همچنین در ادعاهایی واهی، ایران را بزرگترین کشور حامی تروریسم خواند. وی مدعی شد ایران ممکن است از این 400 میلیون برای انجام بیشتر اقدامات تروریستی استفاده کند. 



انتهای پیام/     
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار