استاد موسیقی ایرانی در جمع هنرمندان، تولدش را جشن گرفت

بزرگداشت «حسین علیزاده» آهنگساز، موسیقیدان و نوازنده کشورمان با حضور چند تن از هنرمندان، مسئولان و علاقه‌مندان هنر در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.

استاد موسیقی ایرانی در جمع هنرمندان، تولدش را جمع گرفت
به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعتی پیش شانزدهمین برنامه از ویژه برنامه های «تولد ماه» که به بزرگداشت «حسین علیزاده» آهنگساز، موسیقیدان و نوازنده کشورمان اختصاص داشت، با حضور چند تن از هنرمندان، مسئولان و علاقه‌مندان هنر در موزه هنرهای دینی امام علی (ع)  به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
 
برنامه با پخش آیاتی چند از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ابتدا بابک ربوخه مدیر فرهنگی شهرداری تهران به عنوان میزبان پشت تریبون قرار گرفت و پس از خوشامدگویی به حضار تولد استاد علیزاده را تبریک گفت.
 
فریدون شهبازیان آهنگساز و دوست دیرینه استاد علیزاده به روی صحنه آمد و از خاطراتش با حسین علیزاده گفت. پس از خاطره بازی اشاره کرد که استاد علیزاده برای اولین بار در سن 19 سالگی به استودیو آمد و کار رسمی خود را از آن زمان آغاز کرد. شهبازیان بیان کرد: از آن دوران تا به حال دوستی عمیقی میان ما بوده است.
 
در ادامه جعفری جوزانی کارگردان پشت تریبون قرار گرفت و اظهار داشت: موسیقی انسان را به مافوق طبیعت برده و به اندیشه وادار می‌کند. در آخر بیاناتش، تولد حسین علیزاده را با لفظ «عمو جان تولدت مبارک» به پایان رسانید!

سپس مسعود فروتن کارگردان، تهیه کننده و مجری به روی صحنه آمد و عنوان کرد: این افتخار را دارم که در اولین اجرای علیزاده در سال 1355 و آخرین اجرایش در کنار او بوده ام.

نقطه عطف برنامه جایی بود که استاد شهرام ناظری به روی صحنه آمد و عنوان کرد: فعالیتش را در سال 1354 به همراه استاد علیزاده آغاز کرده است.

ناظری اظهار داشت: استاد علیزاده به جایی رسیده است که امضایش در همه کارهایش مشاهده می شود. در نیم قرن اخیر حسین علیزاده جزو استثنائات ما بودند. هنرمندی که دارای تفکر، بینش و فرهنگ بالایی است.
 
لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر موسیقی جهانی عنوان کرد: آسمان بی ستاره به هیچ نمی ‌ارزد و همینطور یک کشور بدون هنرمند کشور فقیری است.
 
در ادامه تصاویری از دوران جوانی تا به امروز استاد علیزاده و همچنین اجراهای مختلف او بر روی پرده سالن نقش بست و موسیقی زیبایی در فضای سالن طنین انداز شد.

پس از سخنرانی بزرگان فرهنگ و هنر، علی جهاندار (استاد آواز)، به روی صحنه آمد و با خواندن آواز و نغمه ای حال و هوای سالن را تازه کرد.
 
با بردن اسم استاد حسین علیزاده در سالن غوغایی به پا شد و همه حاضرین به احترام او از جای خود بلند شده و با تشویق او را همراهی کردند.

حسین علیزاده در مورد سفر به خارج از کشور و دوری از وطن اظهار داشت: وقتی از وطن خود فاصله می‌گیری، تازه قدر و ارزش وطن خود را حس می‌کنی. من هیچ وقت قصد ماندن در خارج از کشور را نداشتم. ایران برای من است؛ ایران برای من با مردمش تعریف می‌شود .

این موسیقیدان عنوان کرد: در چند روز آینده سفری در پیش دارم. این بار برخلاف همیشه دلگیر و ناراحتم؛ ایران بهشت من است و جدای از جریانات سیاسی داخلی و خارجی، معتقدم ما در خاکی به نام ایران زندگی می کنیم و باید برای این خاک کاری کنیم.

حسین علیزاده پس از این صحبت ها از زحمات پدر و مادرش و همراهی آنها در پیمودن این مسیر تشکر کرد. 
 
وی در این رابطه گفت: زمانی که همه موسیقی را منع می کردند، آنها از من حمایت کردند تا دنبال علاقه‌ام بروم. با وجود مشکلات مالی، مادرم با عشق و هنرمندی تمام با تنظیم کردن اقتصاد خانواده، این فرصت را به من داد تا بتوانم در زمینه هنر تحصیل کنم.
 
وی در ادامه با قدردانی از اساتید خود در عرصه موسیقی اظهار داشت: بنده سر تعظیم فرود می آورم در برابر اساتید بزرگم استاد دهلوی، ظریف، فخرالدینی، برومند، فروتن.  همچنین سر تعظیم جلوی تک تک شما حضار محترم فرود می آورم.
 
در انتهای برنامه پس از پخش موسیقی، استاد علیزاده شمع ها را خاموش کرد و با بریدن کیک در سالن غوغایی به پا شد. اساتید بزرگ فرهنگ و هنر کشور به روی صحنه آمدند و هدایای خود را به استاد علیزاده تقدیم کردند.
 
یکی از اساتید، سه تار ساخته دست خود را به استاد علیزاده تقدیم کرد و استاد هم چند دقیقه ای با نوای سه تار، سالن را غرق در موسیقی سنتی ایرانی کرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.