بوشهر؛

آتش‌سوزی در بلندترین قله استان بوشهر + تصاویر

بخش وسیعی از ارتفاعات کوه بیرمی بلندترین ارتفاعات استان بوشهر طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا مهرجو فرماندار شهرستان دشتی گفت: دیشب وقوع توفان و رعد و برق که در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی و روستاهای اطراف آن رخ داد، منجر به آتش سوزی در بلندترین قله کوه بیرمی شد.

وی ادامه داد: این کوه سنگی است و بالا رفتن از آن با توجه به شیب زیادی که دارد، دشوار است به همین منظر چند فروند بالگرد برای اطفای حریق به محل اعزام شدند.

آتش‌سوزی در بلندترین قله استان بوشهر

فرماندار شهرستان دشتی گفت: پس از این حادثه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و گروهی 15 نفره از اعضای ستاد از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، نیروی انتظامی وجمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

غلامرضا مهرجو با بین اینکه گروه امدادی به محل اعزام شده افزود: به نظر می‌رسد این آتش‌سوزی براثر رعدوبرق به وجود آمده باشد اما منتظر گزارش کارشناسان در این زمینه هستیم.

همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در همین خصوص گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از پیشروی آتش در کوه‌های بیرمی جلوگیری کردیم.

آتش‌سوزی در بلندترین قله استان بوشهر

مهاجری خاطرنشان کرد: 16 نفر از نیروهای منابع طبیعی با کمک دیگر سازمان‌های مرتبط از شب گذشته خود را به محل آتش‌سوزی رساندند و موفق شدیم مانع از پیشروی یک طرف آتش‌سوزی در این کوه صعب‌العبور شویم.

وی افزود: این در حالی است که آتش از طرفی دیگر در حال پیشروی است و تقاضای بالگرد از استان همسایه کردیم که امیدواریم با همکاری صورت گرفته سرعت عمل بیشتری در اطفاء حریق شاهد باشیم.

مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه سطح آتش‌سوزی وسیع نیست و به دلیل نوع کوهستانی بودن منطقه آتش به کندی در بخشی از محل مورد نظر در حال پیشروی است اما همچنان نگرانی ما ادامه دارد.

مردم منطقه خورموج شعله‌های آتش را در سه نقطه از ضلع جنوبی کوه بِیرَمی دیدند. این کوه به ارتفاع هزار و 950 متر در نزدیکی خورموج قرار دارد و این کوه در دو شهرستان دشتی و تنگستان قرار دارد و در 80 کیلومتری جنوب شرقی بوشهر واقع شده است. 

گفتنی است در این کوه درختان بنه و بادام کوهی جود دارد. هر چند شاهدان عینی از کاهش شعله‌های آتش خبر می‌دهد اما با توجه به وجود این درختان احتمال می‌رود آتش دوباره شعله بکشد.

دمای هوا در این کوه با توجه به آب و هوای منطقه در تابستان به 55 درجه هم می‌رسد.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.