اردبیل؛

پایاب سد خداآفرین بزرگ‌ترین پروژه‌ آبی شمال غرب کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پایاب سد خداآفرین یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آبی شمال غرب کشور است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی روند اجرایی پروژه شبکه سد خداآفرین اظهار داشت: پروژه سد خداآفرین قرار است در پاییز امسال با مساحت 700 هکتار به زیر کشت برود که این امر تحول عظیمی در حوزه کشاورزی استان ایجاد می‌کند.

وی افزود: پروژه شبکه خداآفرین یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تأمین آب کشاورزی شمال غرب کشور محسوب می‌شود و اعتبارات آن در زمان سفر رئیس جمهور به استان اردبیل از صندوق توسعه ملی به این بخش واگذار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پایاب سد خداآفرین با تبدیل 23 هزار هکتار اراضی دیم به آبی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های آبی شمال غرب کشور است و امیدواریم در آینده پیشرفت زیادی داشته باشد.

سروی تصریح کرد: پروژه شبکه خداآفرین در چهار بخش در حال اجرا است که با وضعیت مطلوبی در حال پیشرفت و توسعه بوده و قرار است در آینده‌ای نزدیک به مرحله تکمیل برسد.

وی بیان کرد: پروژه خداآفرین یکی از مهم‌ترین شبکه‌های در حال اجرا در شمال استان اردبیل است چرا که با اجرای آن قرار است تحولاتی عظیمی در این منطقه انجام شود که همزمان با اجرای پروژه خداآفرین از آن بهره‌برداری می‌شود تا مردم از امکانات آن بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: پروژه خداآفرین قرار است یک‌ میلیون و 500 هزار تن به تولیدات کشاورزی اردبیل اضافه کند و این تحول عظیمی در اقتصاد استان اردبیل است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.